Aanvraagnummer: 4681
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 1-12-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
Proberen, experimenteren en ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren. Je zit bij ons in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega's werkt aan maatschappelijke opgaven in diverse vakgebieden. Je krijgt de kans om op basis van je talent ingezet te worden en deel uit te maken van samengestelde teams.
Opdracht
Gemeente Alphen aan den Rijn is bezig met een nieuw omgevingsplan. We willen dit gefaseerd ontwikkelen. Momenteel werken we aan de basisregeling, waarbij bestaande regelingen worden omgezet naar nieuwe regels. Het is onze ambitie om deze eerste fase in 2025 af te ronden.
Als jurist met passie voor het omgevingsrecht speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van het omgevingsplan. Je gaat binnen onze werkgroep omgevingsplan aan de slag met de volgende taken:
- Analyseren van bestaande planologische regels;
- Uitdenken van voorstellen om regels te harmoniseren;
- Implementeren van instructieregels;
- Verwerken van vergunningen en postzegelplannen;
- Afstemmen van planregels met partners.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar werkervaring als planjurist of beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling bij een gemeente;
2. Minstens 1 jaar ervaring met projecten die verband houden met de omgevingswet binnen een gemeente;
3. Afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau in rechten;
4. Beschikbaar per 1 december 2024 voor minstens 16 uur per week;
Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist in omgevingsrecht; (30 punten)
6. Minimaal 1 jaar ervaring met het omgevingsplan; (20 punten)
7. Minimaal 2 jaar ervaring met analyseren en harmoniseren van regelgeving; (35 punten)
8. Afgeronde opleiding staats- en bestuursrecht op WO-niveau. (15 punten)
Competenties
- Sterk analytisch vermogen;
- Goed in omvangrijke documentatie vinden;
- Gemotiveerd om het nieuwe stelsel te doorgronden;
- Kan zelfstandig werken en heeft een proactieve instelling;
- Gestructureerd en punctueel.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 11.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Opdracht wordt vervuld op dinsdag fysiek, donderdag digitaal overleg. Overige uren flexibel in te delen.
Planning
Gesprekken zijn gepland op maandag 11 november 2024, tussen 15:00 en 17:00 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk op woensdag 6 november 2024 bericht. Gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats.
Overige informatie
- Opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet de registratie in het handelsregister conform Waadi zijn.
Reactietermijn tot maandag 4 november 2024, 09.00 uur.