Aanvraagnummer: 4683
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 15-11-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 31-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne organisatie met betrokken medewerkers. We werken op basis van de kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en informeel, met korte lijnen dankzij de kleinschaligheid van ongeveer 400 medewerkers die samen voor 67.000 inwoners werken.
Team
Het team Financiën adviseert over financiën en ondersteunt de organisatie binnen de financiële planning en control cyclus. Het team stelt planning- en controldocumenten op en beheert het betalingsverkeer.
De afdeling bestaat uit 3 clusters:
- Financieel advies
- Financieel beheer
- Grootboek (inclusief gemeentebelastingen en treasury- en fiscale functie)
Het is een hecht team waar we zowel op kantoor als thuiswerken. Naast hard werken zorgen we voor een goede werksfeer en vergen we regelmatig een informele koffiepauze met iets lekkers.
Opdracht
Als Financieel Adviseur zorg je ervoor dat onze gemeente financieel gezond blijft en middelen efficiënt worden ingezet. Je bent de schakel tussen teammanagers en budgethouders binnen het sociaal domein, en geeft proactief advies over financiën en planning & control. Of het nu gaat om budgettering, financiële planning of investeringsanalyses, jij staat paraat om advies te geven.
Concreet ga je aan de slag met:
- Financieel advies voor budgethouders binnen het sociaal domein, met focus op Participatiewet, minima beleid en sociale basis.
- Adviseren en begeleiden tijdens P&C-processen, specifiek de jaarrekening
- Adviseren over voorstellen en projecten met focus op volledigheid, resultaatgerichtheid en financiële afsluiting.
- Bewaken en uitvoeren van financiële afspraken tussen teams.
- Opstellen van financiële rapportages, analyses, begrotingen en wijzigingen daarvan.
- Fungeren als signaleringspunt bij naleving van financiële wet- en regelgeving, fiscaal beleid en opzetten van liquiditeitsplanningen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal HBO bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur bij een overheidsinstelling;
3. Werkervaring met financieel advies binnen het sociaal domein;
4. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
Gunningscriteria
5. WO opleiding in administratieve / financiële richting (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar werkervaring met financiën binnen de publieke sector (15 punten)
8. Werkervaring met P&C producten en het jaarrekeningproces binnen een gemeente (15 punten);
9. Beschikbaar uiterlijk per 15 november 2024 (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u voldoet aan het profiel.
Competenties
- Proactief;
- Nieuwsgierig;
- Pragmatisch;
- Communicatief vaardig;
- Betrouwbaar.
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 11, conform de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 6 november 2024 vanaf 14:00 uur. Uiterlijk dinsdag 5 november 2024 worden kandidaten uitgenodigd. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht en moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit in het handelsregister geregistreerd zijn conform Waadi.
Reactietermijn tot donderdag 31 oktober 2024, 12:00 uur.