Aanvraagnummer: 4714
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 24 uur
Tarief: €97,50 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 26-11-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Verschillende teams en enthousiaste collega’s werken aan deze ambities. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers en kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.
Over ons team
Het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) van de afdeling Wijkzaken, is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte met aspecten zoals riolering, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).
Opdracht
De projectleider civiel is een zelfstandige en afwisselende functie. Je gaat aan de slag met verschillende civieltechnische projecten en werkzaamheden op het gebied van infrastructuur. Je geeft sturing aan het plannen en organiseren van onderhoudsprojecten in de openbare ruimte. Hierbij stem je integraal af met andere projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Voor alle werkzaamheden die voortkomen uit jouw projecten verzorg je tijdig de communicatie naar het bestuur, bewoners, verenigingen en winkeliers.
Je adviseert en beslist over de bereikbaarheid, parkeren en verkeersveiligheid tijdens de uitvoering. Je vertegenwoordigt de gemeente en bent een sparringpartner voor onder meer politie, provincie, Rijkswaterstaat, projectontwikkelaars, lokale ondernemers en inwoners.
- Je hebt kennis van beheerplannen en vertaalt deze in projecten en werkzaamheden, stemt activiteiten integraal af en zet ze om in een meerjarenplanning en/of kostenanalyse.
- Je hebt ruime kennis en ervaring in de civiele techniek. Je hebt kennis van asfaltconstructies, open verhardingen, afwatering, bruggen, bodem, water, etc., en werkt projectmatig.
- Je communiceert effectief met interne en externe stakeholders en informeert wethouders en raadleden over de voortgang en uitdagingen rondom civieltechnische projecten. Daarnaast overleg je met burgers, bedrijven, waterschap, verenigingen en/of andere gemeenten.
- Je bent technisch adviseur bij projecten zoals wijkontwikkeling, herinrichting van openbare ruimten, parken en pleinen, rioolvervanging in woonwijken, etc.
- Je draagt zorg voor projectplannen, projectplanningen, projectfinanciën en overlegt met collega’s, bewoners en ondernemers over aankomende werkzaamheden in uitvoering.
- Je draagt zorg voor projectvoorbereidingen en aanbestedingen i.s.m. afdeling Inkoop.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Uiterlijk 26 november 2024 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor Civiele Techniek of gelijkwaardig;
3. ‘Bring your own device’ is van toepassing: de kandidaat dient zelf een mobiele telefoon en laptop of iPad inclusief abonnement mee te nemen voor zakelijke contacten;
4. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, is deze geregistreerd in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling;
6. Maximum uurtarief van € 97,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer én Fee Flextender.
Gunningscriteria
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als adviseur of civiel projectleider met wegen(onderhouds)projecten en herinrichting van de openbare ruimte in drie opdrachten. Geef dit duidelijk aan in het cv (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de begeleiding van projectteams en het opzetten en toetsen van projectplannen, planningen en risicoanalyses, betreffende wegenonderhouds- en reconstructieprojecten (20 punten);
10. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne en externe stakeholders en het organiseren van bewonersparticipatie (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
- Het samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren).
- Plannen en organiseren (het zelfstandig maken van planningen is een pre).
- Omgevingsbewust en omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie.
- Problemen omzetten in passende oplossingen.
- Eigenaarschap, ontzorgen, bindingsvermogen.
- Perfecte beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 6 november 2024 tussen 9.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 4 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.