Aanvraagnummer: 4845
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 28 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1 december (eerder indien mogelijk)
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen reageren, maar bij gunning dienen zij in dienst (payroll/detachering/uitzendbureau) te gaan.
Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. We maken slim gebruik van technologie en data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en regio gebeurt en zoeken de dialoog en samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn vertrouwen, eenvoud, betrokkenheid, professioneel, inclusief en duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. Als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
De gemeente Hilversum heeft binnen een aantal teams een te hoog verzuimcijfer door langdurige uitval. Ook is er onnodig en onterecht verzuim. Dit kan beïnvloed worden door de aanpak en begeleiding van de verzuimende medewerker te verbeteren. We hebben een deskundige aanpak en begeleiding nodig die bijdragen aan re-integratie en duurzaam herstel. Ervaring, kennis en kunde zijn essentieel voor het opstellen en uitvoeren van een verzuimplan.
Om de casemanager goed te ondersteunen is een pilot re-integratie en verzuimcoach (RVC) ontwikkeld. De RVC ondersteunt managers door hen te coachen, wijzen op interventies en het vergroten van eigen regie bij herstel. De pilot wordt verlengd, dus we zoeken een opvolger voor deze rol.
Wie zoeken we?
Je bent een ervaren verzuim- en re-integratiecoach die zijn expertise graag inzet om leidinggevenden te coachen en begeleiden. Je stemt samen met de leidinggevende de aanpak van verzuimbegeleiding af en bewaakt de processen zonder de menselijke maat te vergeten.
Je zorgt ervoor dat de leidinggevende regie over het verzuimproces neemt en dat alle stappen van de Wet verbetering poortwachter op tijd worden genomen. Je werkt nauw samen met de bedrijfsarts, leidinggevende, HR-adviseurs en adviseur vitaliteit en verzuim.
Dit ga je doen als verzuim- en re-integratiecoach
- Je adviseert en coacht de leidinggevende in zijn rol als casemanager.
- Je onderneemt acties op het juiste moment om de re-integratie van de werknemer te bevorderen.
- Je begeleidt leidinggevenden bij de aanpak van frequent verzuim.
- Je ziet erop toe dat re-integratieafspraken worden nageleefd conform wetgeving.
- Je ondersteunt bij het opbouwen van een compleet verzuimdossier.
- Je stimuleert interventies in overleg met leidinggevende en bedrijfsarts.
- Je bent het centrale aanspreekpunt tussen alle betrokken partijen bij re-integratie.
- Je adviseert werkgevers en werknemers over arbeidsongeschiktheid.
- Je durft op menselijke wijze te zeggen waar het op staat.
- Je geeft waar nodig verzuim- of preventietrainingen.
- Je werkt klant- en resultaatgericht.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
- Minimaal 2 jaar werkervaring als casemanager verzuim in de afgelopen 5 jaar.
- Maximum uurtarief van €100,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
Gunningscriteria
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van HR (20 punten).
- Afgeronde aanvullende opleiding casemanagement/re-integratieadvies (CROV en/of RCM/RCCM) (45 punten).
- Kennis van cao gemeenten en wet Verbetering poortwachter (15 punten).
- Minimaal 2 jaar ervaring als coach en/of adviseur (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het profiel voldoet.
Competenties
- Doortastend
- Onafhankelijk
- Proactief
- Empathisch
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 13 november, tussen 09.00 uur en 12.00 uur. Uiterlijk op dinsdag 12 november 2024 ontvangen kandidaten bericht.
Overige informatie
- De gemeente vraagt om een VOG. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken.
- Reiskosten worden niet vergoed. Eventuele reiskosten voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 11 november 2024 09:00 uur.