Fraud Blocker Inkoopadviseur | Gemeente Doesburg | Freelance Opdrachten

Inkoopadviseur

Logo van de gemeente Doesburg met een gestileerd kasteelicoon naast de tekst 'Gemeente Doesburg'.

Aanvraagnummer: 4864
Organisatie: Gemeente Doesburg
Locatie: Doesburg
Uren per week: 16 tot 20 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, geniet grote bekendheid door haar prachtige, gerestaureerde historische binnenstad en vestingwerken. Doesburg manifesteert zich door haar ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook bedrijvigheid en werkgelegenheid wil bevorderen. Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer, en Externe en Interne Dienstverlening.

Opdracht
Voor de afdeling Externe en Interne Dienstverlening zoeken we een resultaatgerichte en zelfstandig opererende inkoopadviseur die stevig in de schoenen staat. We zoeken een adviseur die de klant op één zet en vanuit wet- en regelgeving faciliteert bij inkooptrajecten. Dit betekent dat je flexibel en zakelijk functioneert en in staat bent goed te communiceren en proactief te reageren. De taken van de inkoopadviseur omvatten:
- Adviseren over en begeleiden van complexe inkooptrajecten binnen alle gemeentelijke domeinen;
- Begeleiden van complexe (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken;
- Adviseren over inkoopstrategieën en rechtmatigheidsvraagstukken aan vakinhoudelijke collega's, management, directie en college van B&W;
- Adviseren over het inkoop- en aanbestedingsbeleid (met de daarin opgenomen inkoopdoelen) en de van toepassing zijnde inkooptools;
- Opstellen van een aanbestedingskalender;
- Actief bijdragen aan het verder professionaliseren van de inkoopfunctie. Je werkt het inkoopbeleid uit in concrete procedures en modeldocumenten en ontwikkelt de juiste inkoopinstrumenten voor de organisatie;
- Adviseren op gebied van contractbeheer en management.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde hbo-opleiding met focus op inkoop of een diploma van inkoopopleiding Nevi (bij voorkeur expert publiek) of vergelijkbaar;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur bij een gemeente of provincie;
3. Gemiddeld 16 uur per week beschikbaar (piekbelasting mogelijk bij grote (EU) aanbestedingen);
4. Bereid om voornamelijk vanuit het stadskantoor te werken.

Gunningscriteria
5. Werkervaring met (Europese) aanbestedingsprocedures (40 punten);
6. Werkervaring binnen kleinere gemeentelijke organisaties (20 punten);
7. Beschikking over software die toegang geeft tot een aanbestedingsplatform (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
8. De kandidaat stelt zich voor in een korte motivatie (maximaal 1 A4) waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaatgericht;
- Zelfstandig werken;
- Communicatief en sociaal vaardig;
- Beschikt over overtuigingskracht;
- Werkt gestructureerd; kan goed plannen en organiseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, volgens de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do.
Is hybride werken mogelijk? In overleg.

Planning
De gesprekken zijn gepland op vrijdag 22 november 2024. Uitnodigingen worden uiterlijk op woensdag 20 november 2024 verzonden. Overige kandidaten ontvangen bericht na de gesprekken.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).


Reageer nu op deze opdracht!

4864 - Inkoopadviseur