Aanvraagnummer: 5124
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Diever
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 19-12-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 20-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie van de opdrachtgever naar een zzp’er (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen reageren op de opdracht, maar als de opdracht aan een zzp’er wordt gegund, dient hij of zij in dienst te gaan om de opdracht te kunnen uitvoeren.
Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terechtkomt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samenwerken naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren en faciliteren. Kenmerkend voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie.
Opdracht
Sociaal domein
Binnen het sociaal domein werken medewerkers samen met maatschappelijke organisaties aan de gezondheid, zelfredzaamheid en participatie van de gemeente Westerveld. Deze afdeling geeft uitvoering aan de Jeugdwet, Participatiewet, Wmo, Welzijn, Sport, Onderwijs, Cultuur, Maatschappelijk vastgoed en (preventief) gezondheidsbeleid. Het sociaal domein bestaat uit twee teams. Als juridisch kwaliteitsmedewerker val je onder het team participatie, ondersteuning en administratie. De teamleider van dit team is Carly Craanen.
De inhoud van je werk
Als juridisch kwaliteitsmedewerker speel je een verbindende rol tussen beleid en uitvoering binnen het sociaal domein, waarbij je zorgt dat de wetgeving rondom de Participatiewet wordt toegepast met de menselijke maat centraal. Je begeleidt collega’s in het verbeteren van de juridische kwaliteit van hun werk en biedt voorlichting. Daarnaast denk je mee over hoe processen efficiënter kunnen worden ingericht om de dienstverlening aan inwoners te verbeteren. Hiermee ben je mede verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van dienstverlening aan de inwoner.
Wat wordt onder andere jouw takenpakket?
Als juridisch kwaliteitsmedewerker binnen de Participatiewet hou je je bezig met:
- Het oplossen van juridische vraagstukken binnen de uitvoering van de Participatiewet;
- Het coachen van collega’s om juridische kwaliteit te bevorderen en hen te ondersteunen in hun werk;
- Het controleren of kwaliteitscriteria worden gevolgd en het doen van verbetervoorstellen wanneer nodig;
- Meedenken over het efficiënter maken van werkprocessen binnen het sociaal domein;
- Ondersteuning bieden bij de interne controle, accountant en privacy officer;
- Vertalen van in- en externe (beleids)ontwikkelingen en jurisprudentie naar werkinstructies en voorlichting;
- Actief samenwerken met de kwaliteitsmedewerkers Jeugd en Wmo.
Verder beschik je over:
- Kennis van de Participatiewet;
- Een relevante HBO/WO opleiding in de richting van Rechten;
- Ervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeente;
- Het vermogen om op een coachende manier de verbinding te maken tussen beleid en uitvoering;
- Competenties zoals: zelfstandig, empathisch, inventief, anticiperend, flexibel, stressbestendig. Je hebt overtuigingskracht en kunt medewerkers spiegelen op inhoud, ontwikkeling, attitude en klantbenadering.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau in de richting van Rechten;
2. Aantoonbaar afgeronde cursus Participatiewet en WMO;
3. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridische kwaliteitsmedewerker binnen een gemeentelijke instelling;
Gunningscriteria
4. Ervaring in het coachen van collega's (10 punten);
5. Werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het (her)schrijven van beleid en verordeningen aan nieuwe wet- en regelgeving (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridische kwaliteitsmedewerker binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
7. Werkervaring in het behandelen van bezwaar- en beroepszaken (20 punten);
8. Werkervaring met Suwinet en Suite4Werk (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Gedreven persoonlijkheid;
- Rechtvaardigheid hoog in het vaandel;
- Solistische werkhouding;
- Je werkt in de geest van de wet en weet deze wet en haar rechten en plichten begrijpelijk uit te leggen;
- Hard op de inhoud en zacht op de meningen;
- Communicatief sterk;
- Nieuwsgierig en niet tevreden totdat laatste steen boven is;
- Lerende houding en reflecterend vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op maandag tot en met vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 22 november 2024 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die uitgenodigd worden, ontvangen uiterlijk op donderdag 21 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat deze in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 20 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.