Aanvraagnummer: 5139
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: €74 per uur
Duur van de opdracht: 3
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 06-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 25-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te reageren op de opdracht, maar bij gunning aan een zzp’er dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient dit tijdens de gehele inschrijving te overwegen. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Wij zijn op zoek naar een klantmanager inburgering en participatie. Als klantmanager inburgering en participatie ondersteun je nieuwkomers in onze gemeente bij hun inburgering en integratie. Je stelt samen met de inwoner een persoonlijk Plan Inburgering en Participatie (PIP) op om mee te kunnen doen in de Hilversumse samenleving. We werken oplossingsgericht. Als klantmanager ben je klant- en kwaliteitsgericht en kom je gemaakte afspraken na. Ook kun je hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden en ben je besluitvaardig. Daarnaast ben je je ervan bewust dat het belangrijk is dat jouw werk zorgvuldig en op tijd af komt. Je bent flexibel en kunt goed omgaan met stress. Je ontvangt graag feedback en schroomt niet om dit te geven. Je werkt zelfstandig aan je eigen caseload, en weet een bijdrage te leveren aan de teamopgaven.
Wat ga je concreet doen?
- Je voert de brede intake uit en stelt samen met de inburgeraar het persoonlijk Plan Inburgering en Participatie (PIP) op;
- Je bepaalt de leerroute voor de taallessen in combinatie met werk, vrijwilligerswerk of een participatietraject;
- Je voert de regie, bewaakt de voortgang van het PIP en stuurt bij waar nodig;
- Je begeleidt en motiveert inburgeraars in hun traject gericht op inburgering, werk en/of participatie;
- Je onderhoudt nauwe contacten met taalscholen, re-integratiepartijen en maatschappelijke instellingen;
- Je zorgt voor correcte en objectieve rapportages en registreert de data in systemen zoals het klant-volg-systeem Suite en de portal DUO;
- Je werkt samen met collega’s van beleid en kwaliteit en je hebt een proactieve rol als het gaat om doorontwikkeling van het proces inburgering en participatie;
- Je biedt nazorg aan inwoners die uitgestroomd zijn naar een baan om uitval te voorkomen.
Vereisten/ Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau;
2. Minimaal 1 jaar werkervaring als klantmanager met de doelgroep statushouders op het gebied van de Wet inburgering, de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving (benoem dit duidelijk in het cv);
3. Uurtarief maximaal € 74,00- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar werkervaring als klantmanager/consulent inburgering en participatie in de afgelopen 4 jaar (30 punten);
5. Ervaring met het systeem Suite van leverancier Centric (20 punten);
6. Bereid om de werkzaamheden uit te voeren op locatie Sociaal Plein in Hilversum; fysieke aanwezigheid is vereist (20 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- communicatief vaardig;
- cultuursensitief;
- klant- en kwaliteitsgericht;
- goed kunnen plannen en organiseren;
- samenwerken.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 27 november 2024 vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
- We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 25 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.