Aanvraagnummer: 5186
Organisatie: Gemeente Renkum
Locatie: Oosterbeek
Uren per week: 20 tot 24
Tarief: €85 per uur
Duur van de opdracht: 1 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 09-12-2024
Optie tot verlenging: 2x 2 maanden
Sluitingsdatum: 28-11-2024 16:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerker.
Op dit moment zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven professional om ons team tijdelijk te versterken met specialistische kennis en ervaring bij casuïstiek van 18- en huiselijk geweld.
Wanneer er sprake is van stagnerende (keten)samenwerking, complexe vraagstukken en problematiek en/of een gevaar voor de veiligheid van het (gezins)systeem of de sociale leefomgeving ga jij als specialistische procesregisseur direct aan de slag!
Je beweegt daarbij tussen verschillende domeinen, instellingen en tussen de professionele uitvoerders, beleidsmakers en bestuurders. Je voert je regie uit op het proces. Daarnaast coach je en bent sparringpartner voor de sociaal consulenten wanneer het gaat om veiligheid, sensitiviteit om veiligheidsrisico’s te signaleren en hoe te handelen wanneer er (vermoedens van) veiligheidsrisico’s zijn.
Het betreft een afgebakende opdracht omdat wij de nodigde specialistische kennis zelf nog gaan werven. We zijn op zoek naar professional die de casuïstiek kan oppakken in de periode tot deze kennis ingebed is in onze eigen organisatie.
Wij zoeken een professional met werkervaring die zelfstandig de casuïstiek kan oppakken, hierbij proactief aan het werk gaat en op basis van zijn/ haar kennis en ervaring de juiste afwegingen maakt.
De professional handelt op basis van eigen kennis en ervaring, zonder directe instructie. We zoeken dus echt een ervaren professional.
Verantwoordelijkheden
Procesregie casuïstiek 18- & huiselijk geweld
voert zelfstandig de procesregie bij casuïstiek waarbij de veiligheid in het gedrang is, met name bij casuïstiek 18- en huiselijk geweld in de periode tot 1 februari 2025.
Multidisciplinair overleg (MDO) in de periode tot 1 februari 2025
Sluit aan als proces regisseur en bewaakt in het bijzonder veiligheid bij het MDO zorg en veiligheid (lokaal en veiligheidshuis)
Afstemming
Onderhoud in de eerder genoemde periode contact en stemt af met ketenpartners naast de procesregisseur 18+, medewerkers van veiligheid en sociaal domein. Door te sparren en mee te denken met de sociaal consulenten worden de juiste acties uitgezet. Bij escalatie en stagnatie informeer jij de burgemeester en verantwoordelijke wethouder.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 09-12-2024 tot en met 31-01-2025. voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
Eis 2. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als procesregisseur zorg en veiligheid. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
Eis 4. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in (regie) functies die een relatie hebben met jeugd(zorg). Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
Eis 5. De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met de sociale kaart en opschalingsstructuur jeugd. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Indien de beschrijving ontbreekt waaruit deze ervaring blijkt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 6. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 7. De kandidaat is beschikbaar om op dinsdag te werken en verklaart akkoord te gaan om op het gemeentehuis in Renkum aanwezig te zijn gedurende de looptijd van de opdracht.
Eis 8. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Besluitvaardigheid Neemt eigenstandig beslissingen of spreekt zijn mening uit, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Toont zich op zijn handelen aanspreekbaar. Initiatief Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. Inlevingsvermogen Onderkent de gevoelens en behoeften van anderen en het effect van eigen handelen daarop. Luisteren Verzamelt belangrijke informatie uit mondelinge mededelingen. Geeft aandacht en ruimte aan gesprekspartners. Vraagt door en gaat in op reacties. Netwerkvaardigheid Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking. Optreden Een krachtige, professionele, representatieve indruk maken op anderen. Organisatievermogen Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij. Politiek-bestuurlijke sensitiviteit Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiekbestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de organisatie. Probleemanalyse Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens. Stressbestendigheid Blijft effectief presteren onder hoge werk- en tijdsdruk, bij tegenspel en druk door anderen en in onzekere omstandigheden. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
Eis 9. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Let op, als deze opdracht direct aan een ZZP’er gegund wordt zal het contractmanagement door Haert uitgevoerd worden. Voor onze modelovereenkomst, zie bijlage. Als de opdracht gegund wordt aan een consultant in loondienst of ZZP’er via een intermediair voert Haert ook het contractmanagement uit, zie bijlage voor de overeenkomst.“
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 35 %
Gewicht van kwaliteit : 65 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Bij de beoordeling van de inschrijvingen wordt zwaar meegewogen dat de aangeboden prijs een belangrijk criterium is, gezien onze behoefte naar een kosteneffectieve oplossing.
Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.
De Gemeente Renkum behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.
Gunningscriteria Kwaliteit
30 %Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als procesregisseur of in functies die een relatie hebben met procesregie zorg en veiligheid specifiek met casuïstiek waarbij huiselijk geweld speelde. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
30 %Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring in een gemeente of veiligheidshuis binnen onze veiligheidsregio. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
20 %Wens 3. De kandidaat is Skj geregistreerd Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat is niet Skj geregistreerd 5/5 = De kandidaat is Skj geregistreerd
20 %Wens 4. De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau, toepaspaar in de richting van jeugd, bijvoorbeeld pedagogiek, gedragswetenschappen. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 85,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
Interviewfase
De interviews zullen plaatsvinden fysiek op locatie. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.
Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.