Aanvraagnummer: 5199
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: €115 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen de gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent, zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Gemeenten staan voor de opgave om een bijdrage te leveren aan de doelen van het nationaal Klimaatakkoord om in 2030 fors minder CO2 uit te stoten ten opzichte van de uitstoot in 2005. Dit doen we lokaal door in te zetten op het duurzaam opwekken van energie en het concreet vorm geven aan de warmtetransitie.
De gemeente Gooise Meren heeft in 2022 een transitievisie warmte vastgesteld. We geven daar gebiedsgericht via een projectmatige aanpak verder uitwerking aan. Concreet zoeken we een projectleider die gaat werken aan twee projecten voor realisatie van een warmtenet, die zich in verschillende fasen bevinden:
- Warmtenet Muiderberg: op basis van een lokaal initiatief wordt al een aantal jaren gewerkt aan de ontwikkeling van een warmtenet op basis van aquathermie voor Muiderberg. De gemeenteraad heeft een besluit genomen over de gemeentelijke rol in dit project. We werken aan het opstellen van concrete samenwerkingsafspraken met de lokale energiecoöperatie en het huidige Warmtebedrijf Muiderberg b.v. In deze fase moeten concrete resultaten opgeleverd worden om uiteindelijk een definitief go/no-go te kunnen geven op realisatie en exploitatie. We zoeken een projectleider die:
- de samenwerking en betrokkenheid van de gemeentelijke organisatie organiseert;
- processen en producten rondom de uitwerking van o.a. ontwerp, financiën en governance regisseert;
- zorgdraagt voor zorgvuldige bestuurlijke besluitvorming door het opstellen en afstemmen van stukken voor deze besluitvorming;
- Warmtetransitie in een tweede wijk: Hier staan we nog aan het begin en is er nog geen bewonersinitiatief. De gemeente wil de mogelijkheden en kansen verder onderzoeken en de wijk gereed maken voor een wijkuitvoeringsplan. We zoeken een projectleider die in afstemming met de beleidsadviseur en collega’s uitwerking geeft aan:
- het organiseren van startgesprekken met bewonersplatform, energiecoöperatie, woningcorporaties en andere belanghebbenden;
- het laten uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor een warmtenet op basis van aquathermie;
- het voorbereiden van een wijkuitvoeringsplan (WUP) op basis van de uitkomsten van de studie en input van betrokkenen.
De projectleider warmtetransitie maakt onderdeel uit van het team Energietransitie. Dat team is onderdeel van de integrale beleidsafdeling Mens en Omgeving, waar ongeveer 80 beleidsadviseurs werken aan vraagstukken in zowel het fysieke als sociale domein. Daarnaast werkt de projectleider nauw samen met collega’s van communicatie, juridische zaken en control, financiën en de afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider bij een gemeente;
2. Uurtarief maximaal € 115,- excl. BTW inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
3. Beschikbaar per 16 december 2024 voor 32-36 uur per week.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
4. Minimaal 10 jaar werkervaring als projectleider/procesmanager bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Kennis van en/of werkervaring met de energietransitie bij een gemeente (20 punten);
6. Kennis van het ontwikkelen van een collectief warmtenet (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Werkervaring met het ruimtelijk inpassen van projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
- Omgevingsbewust met gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Sociaal vaardig en goed in verbinding leggen, zowel intern als extern;
- Verbinder die in belangen denkt en gericht werkt aan het eindresultaat;
- In staat vernieuwende inzichten te vertalen in een helder advies;
- Analytisch, oplossingsgericht en denkt in mogelijkheden;
- Proactief;
- Duidelijk als dat nodig is, weet grenzen te stellen en te bewaken.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.
Gooise Meren hanteert hybride werken als werkvorm. Er is een verdeling van 50/50 tussen thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken het best live/op kantoor plaats kunnen vinden, wordt van de kandidaat verwacht dat dit mogelijk is en de agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken worden gepland in overleg. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten zijn voor opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien niet tijdig aangeleverd, kan dit consequenties hebben voor de startdatum.
3. Opdrachtnemer rapporteert maandelijks het aantal gewerkte uren.
4. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. Het uurtarief is inclusief reiskosten woon-werkverkeer en parkeerkosten.
5. Het tarief blijft vast tot en met 1 december 2025. Daarna kan er éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing worden gedaan van maximaal 2,5%.
6. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan voorwaarden voor discreditatie zoals gesteld in de leekdiscussieleidraad.
7. U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. 'Bring your own device' is van toepassing. De kandidaat neemt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement mee voor zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.
9. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.