Fraud Blocker Informatiemanager | Freelance Opdrachten

Informatiemanager

Logo van de regionale sociale dienst kromme rijn heuvelrug met een blauwe sinusgolflijn met een cirkel boven de laatste piek en gestileerde tekst eronder.

Aanvraagnummer: 5200
Organisatie: Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug
Locatie: Zeist
Uren per week: 16 - 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 26-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.

Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!

Opdracht
Als Informatiemanager werk je mee aan een toekomstgerichte informatievoorziening die de basis is voor de doorontwikkeling van de dienstverlening aan de inwoners en ondernemers van de RSD-gemeenten. In deze rol houd je je met het volgende bezig:

  • Inventariseren en analyseren van informatiebehoefte;
  • Formuleren van haalbare oplossingen met betrekking tot de informatiebehoefte;
  • Deelname applicatie aanbestedingstraject, waarbij je zorgt dat alle aspecten van ons IT-landschap (koppelingen, automatisering, informatiebeheer, privacy, informatieveiligheid en architectuur) geborgd zijn in het traject;
  • Voeren van (regionaal) overleg met Informatiemanagers en gebruikers om veranderingen in wet- en regelgeving en/of in het werkproces te vertalen naar verbeter- en verandervoorstellen;
  • Adviseren over de aanschaf, inrichting, doorontwikkeling en gebruik van onze systemen;
  • Adviseren bij keuzes tussen gebruik van generieke of taakspecifieke applicaties op bijvoorbeeld het vlak van klantinteractie en archivering;
  • Vertalen van relevante landelijke ontwikkelingen, innovatie en wet- en regelgeving naar voorstellen voor concrete aanpassingen in informatiestromen en -systemen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Informatiemanager/ adviseur informatiebeheer bij een gemeente;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor minimaal 16 uur per week;

Gunningscriteria
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Informatiemanager/ adviseur informatiebeheer bij een gemeente; (35 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van processen rondom AVG (omschrijf duidelijk in cv hoe deze ervaring is opgedaan); (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid op het gebied van informatiemanagement (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met de inrichting van nieuwe IT-systemen. (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Samenwerken;
  • Netwerken;
  • Initiatief;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 3 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 2 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 26 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

5200 - Informatiemanager