Aanvraagnummer: 5280
Organisatie: Gemeente Rijswijk
Locatie: Rijswijk
Uren per week: 16 tot 24 uur
Tarief: €0 - €100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo Spoedig Mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de buurt van Den Haag en Delft en koestert zijn eigen identiteit. Het aantal inwoners steeg van 49.000 in 2016 naar 60.000 in 2024. De stad biedt een interessante werkomgeving in het hart van de Randstad. Rijswijk heeft een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. Binnen de gemeentelijke organisatie hanteren we vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid. Met de groei van de stad zal ook de organisatie verder moeten groeien.
Opdracht
Wij zoeken tijdelijke versterking van ons team RO’ers vanwege een zwangerschapsvervanging. Taken omvatten:
- Afhandelen van principeverzoeken en beoordelen van ruimtelijke onderbouwingen;
- Begeleiden van BOPA’s voor diverse binnenstedelijke locaties;
- Verantwoordelijk voor de inhoud van de RO procedures en adviseren, samen met de projectleider, richting het bestuur;
- Ervaring met projectleiding voor ruimtelijke initiatieven is een pré;
- Schrijven van B&W- en raadsvoorstellen;
- Opstellen van zienswijzenota’s;
- Ondersteuning bij algemene RO werkzaamheden en implementatie Omgevingswet.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Maximum uurtarief van € 100,- exclusief BTW en inclusief fee en reiskosten;
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in Ruimtelijke Ordening of Stedenbouw;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening.
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening (35 punten);
a. Minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
b. Minimaal 3 jaar werkervaring bij een andere overheidsinstelling (20 punten);
5. Minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar met begeleiden van bestemmingsplannen en BOPA’s (15 punten);
6. Ervaring met Wro, Omgevingswet en Omgevingsplan, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
7. Ervaring met opstellen van zienswijzenota’s en schrijven van B&W- en raadsvoorstellen (10 punten);
8. Ervaring als zelfstandig projectleider voor ruimtelijke initiatieven (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
Voor deze opdracht zijn de volgende competenties belangrijk:
- Communicatief vaardig;
- Planmatig en resultaatgericht werken;
- Stressbestendig;
- Teamspeler en klantgericht;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 2 december 2024. Kandidaten die zijn uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op maandag 2 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Reactietermijn
De aanvraag loopt tot donderdag 28 november 2024, 09:00 uur.