Fraud Blocker Interim Teammanager Handhaving | Gemeente Zoetermeer | ZZP

Interim Teammanager Handhaving

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 5310
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 36 uur
Tarief: €100 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 5-12-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot leefbaarheid, veiligheid, vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten. De afdeling bestaat uit twee teams: Openbare Orde en Veiligheid (OOV) en Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). Het team VTH bestaat uit drie clusters: Vergunningen, Bouwtoezicht & Constructie en Juridische Zaken & Beleid. De onderhavige functie valt onder het team OOV.

In deze leidinggevende functie ben je verantwoordelijk voor onze handhavers (ruim 35 fte). Zij zijn het visitekaartje van de gemeente in de stad. Als teammanager ben je verantwoordelijk dat zij hun werk zo goed mogelijk kunnen doen en draag je zorg voor de vormgeving en uitvoering van het jaarprogramma Handhaving. Op basis van het (jaarlijks vast te stellen) integrale handhavingsprogramma draag je zorg voor een effectieve en efficiënte toezicht en handhaving ten aanzien van de openbare ruimte en de leefbaarheid. Concreet zijn de taken:

  • Leidinggeven aan de toezichthouders en de handhavers met een specialisatie, zoals flora- en fauna, Alcoholwet, ondermijning en de marktmeester;
  • Advisering m.b.t. het jaarlijkse integrale programma handhaving;
  • Operationaliseren en evalueren van het werkplan en complexe handhavingsinspanningen;
  • Afstemmen en samenwerken met de overige handhavende instanties zoals de politie;
  • Bedenken en uitvoeren van toezichtprojecten, het maken van projectbeschrijvingen en zorgdragen voor uitvoering;
  • Leveren (financiële) gegevens ten aanzien van begroting en jaarrekening, budgetbewaking;
  • De doorontwikkeling van de organisatie vertalen naar concrete, meetbare en kwalitatieve omgevingsdoelstellingen en beleidsmatige ondersteuning team;
  • Planning en bewaking van voortgang en budget;
  • Het verbeteren van de effectiviteit en kwaliteit;
  • Managen en coachen, met name gericht op het lerend en kritisch vermogen van het personeel;
  • Actieve bijdrage in MT van VVH;
  • Deelname aan het stafoverleg met de burgemeester;
  • Beantwoorden van raadsvragen omtrent handhaving;
  • Afstemmen met collega's van andere domeinen binnen de gemeente.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever (niet van toepassing op kandidaten met een vast dienstverband bij de uitlenende instantie).
2. Maximum uurtarief van €110,- incl. reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender / excl. BTW.
3. Aantoonbare werkervaring als Teamleider op het gebied van toezicht en handhaving;

Gunningscriteria
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding (20 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van een team handhaving binnen een overheidsorganisatie (45 punten);
6. Aantoonbare ervaring met veranderprocessen in een politiek-bestuurlijke omgeving en bij voorkeur in het veiligheidsdomein (25 punten);
7. Een maximaal uurtarief van €100,- exclusief BTW, inclusief woon-/werkverkeer en fee Flextender (inclusief eventueel ORT) (10 punten);
a. Een uurtarief van minder dan €100,- exclusief BTW, inclusief woon-/werkverkeer en fee Flextender (inclusief eventueel ORT) (10 punten);
b. Een uurtarief hoger dan €100,- exclusief BTW, inclusief woon-/werkverkeer en fee Flextender (inclusief eventueel ORT) (0 punten).

Competenties
- Oplossingsgericht;
- Zelfstandig;
- Organiserend vermogen;
- Bewust risico gestuurd werken;
- Omgevingsbewust;
- Politiek sensitief;
- Daadkrachtig;
- Flexibel;
- Onder druk kunnen presteren;
- Teamplayer.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 5 december 2024 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

5310 - Interim Teammanager Handhaving