Aanvraagnummer: 5312
Organisatie: Gemeente Montfoort
Locatie: Montfoort
Uren per week: 16 uur
Tarief: €93 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 15-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 5-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie onderdeel
Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.
Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.
De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en een adjunct-directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.
Opdracht
De pilot heeft als titel Statushouders participeren. Daarmee wordt aangegeven dat de pilot zich niet alleen richt op toeleiding naar betaald werk. De pilot gaat vooral ook over het bieden van sociale activering, stageplekken, plekken voor vrijwilligerswerk en werkervaringsplaatsen (samengevat ‘ervaringsplekken’).
Het doel is zowel het inventariseren en organiseren van mogelijkheden, als het concreet plaatsen en begeleiden van statushouders.
De doelgroep van de pilot bestaat zowel uit statushouders die vallen onder de oude wet als statushouders die vallen onder de nieuwe wet (de Wet Inburgering 2021).
Aanpak
De pilot start in januari 2025 en heeft een looptijd van 1 jaar. In dat jaar worden de volgende activiteiten ontwikkeld:
1. Contact leggen met mogelijke aanbieders van ervaringsplekken waarop statushouders kunnen worden geplaatst (verenigingen, stichtingen, maatschappelijke instellingen, bedrijfsleven);
2. Draagvlak bij deze aanbieders organiseren om jaarlijks een bepaald aantal plekken ter beschikking te stellen en inventariseren welke ondersteuning aanbieders daarbij nodig hebben;
3. Analyse van het bestand statushouders bij Ferm Werk en anderen bekend bij Vluchtelingenwerk met de vraag onder welke voorwaarden zij geplaatst kunnen worden op een ervaringsplek;
4. Het plaatsen van (minimaal 10) statushouders op beschikbare plekken, het maken van afspraken met aanbieders over een ontwikkelingstraject (van minimaal 6 maanden) dat de statushouder verder helpt;
5. Het begeleiden en coachen van de statushouder (en aanbieder van de plek) gedurende het afgesproken traject;
6. Het (indien zinvol) inzetten van instrumenten die bij Ferm Werk beschikbaar zijn zoals loonkostensubsidie en werkgeverspremie;
7. Het evalueren van deze aanpak en het doen van voorstellen ter verbetering.
Het is belangrijk dat de activiteiten en resultaten goed worden geregistreerd en gemonitord. Alleen dan kunnen na de looptijd van één jaar conclusies worden getrokken over de factoren die van belang zijn voor een succesvolle aanpak.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jobcoach;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.
Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring met statushouders (20 punten);
4. Een maximum uurtarief van €93,- per uur exclusief btw en inclusief reiskosten woon-werkverkeer (40 punten);
5. Aantoonbare kennis van de wet Inburgering 2021 en de participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van de Arabische taal (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Vasthoudend;
- Geduldig;
- Stressbestendig;
- Samenwerkingsgericht;
- Analytisch;
- Nauwkeurig.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 12 december 2024, van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 10 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Gemeente Montfoort faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 5 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.