Aanvraagnummer: 5329
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst
Uren per week: 24-28 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: Tot en 30 april 2024
Regio: Overijssel
Startdatum: 06-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 3-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! De inhoud van deze opdracht brengt een verhoogd risico met zich mee voor de arbeidsrelatie tussen de opdrachtgever en een zzp’er (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst). Het is niet mogelijk deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen reageren, maar bij gunning moeten zij in loondienst gaan (payroll/detachering/uitzendbureau) om de opdracht uit te voeren. Houd hier rekening mee in de inschrijving en vermeld via welke partij de opdracht wordt vervuld.
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen Zwolle en Deventer, met ruim 18.000 inwoners en 12 kernen. Gelegen in Salland, een uniek natuurgebied tussen de IJssel en Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe heeft een actieve samenleving. Inwoners denken graag mee en bedenken ideeën om de gemeente te verbeteren. Er is een bloeiend verenigingsleven en men werkt samen aan uitdagingen. Wil jij hieraan bijdragen?
Opdracht
Als Consulent Jeugd behandel, beoordeel en toets je complexe aanvragen op het gebied van jeugd en opvoeding. Je voert gesprekken om de cliëntvraag te verhelderen en verzamelt informatie over de eigen kracht en sociale omgeving. Je werkt samen met collega's van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en andere partners zoals huisartsen, onderwijs en kinderopvang.
Je stelt het ondersteuningsplan op en zorgt voor een overdracht naar de zorg- of welzijnsaanbieder, waarbij je de cliënt ondersteunt bij de doorgeleiding. Je houdt toezicht en regie op de uitvoering en kwaliteit van het zorg- en ondersteuningsplan en spreekt partijen aan die afspraken niet nakomen.
Verder coördineer je de zorg rondom complexe probleemhuishoudens waarbij veiligheidsvraagstukken en crisissituaties aan de orde kunnen zijn. Je werkt samen met Veilig Thuis, jeugdbeschermers en de Raad voor de Kinderbescherming en denkt mee over werkprocessen, teamprocessen en samenwerking met externe partijen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Er worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld (zoals laptop en mobiel);
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente of organisatie die uitvoering geeft aan de jeugdwet;
3. Aantoonbare werkervaring met de jeugdwet, benoem waar deze is opgedaan;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van ondersteuningsplannen en het opstellen van doelen, benoem waar dit is opgedaan;
5. Per 6 januari 2025 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
6. Een aantoonbare geldige SKJ-registratie (noteer de registratie SKJ en duur geldigheid in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional (50 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met procesregie bij multiproblematiek en onveiligheid bij een gemeente. Licht dit duidelijk toe in het cv; (25 punten)
9. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work en Pedagogiek (25 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Wij zoeken een enthousiaste, accurate en communicatief sterke collega met een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van (jeugd)zorg, zoals Social Work of Pedagogiek en minimaal 2 jaar relevante en recente gemeentelijke werkervaring op het terrein van de Jeugdwet. Je hebt kennis en ervaring met de zorg voor kinderen en/of hun ouders bij wie sprake is van een fysieke en/of cognitieve beperking en/of sociaal-emotionele of psychische problematiek.
Je hebt ervaring met de aanpak van complexe probleemhuishoudens en kunt regie voeren op de uitvoering van het plan. Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt samenwerking. Een geldige SKJ-registratie Jeugd is een vereiste.
Je voelt je thuis in een gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. Die de kracht van de kleine gemeente wil benutten en hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de dienstverlening aan haar inwoners.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 van de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, graag maandag en dinsdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als een bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 3 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.