Fraud Blocker Concern controller | Gemeente Hilversum | ZZP Opdrachten

Concern controller

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 5520
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. We maken slim gebruik van technologie en data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en regio gebeurt, zoeken de dialoog en samenwerking en zijn met ons vakmanschap een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn: Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professionaliteit, Inclusiviteit en Duurzaamheid.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag werken we hieraan. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan gerust op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet of van wie je houdt.

Opdracht
De gemeente Hilversum zoekt een interim concerncontroller om tijdelijk het team Concern Control en Audit te versterken.

Als concerncontroller heb je een zelfstandige, onafhankelijke positie en rapporteer je rechtstreeks aan de directie van de gemeente en het college van burgemeester en wethouders. In deze complexe rol ben je sparringpartner en geef je proactief advies over de gemeentelijke bedrijfsvoering.

Je werkzaamheden zijn gericht op het bevorderen van de doelgerichtheid, doelmatigheid en effectiviteit van beleid en beheer in verband met de vastgestelde doelen. Je ziet toe op een verantwoord beheer van middelen, naleving van wettelijke bepalingen en bestuurlijke richtlijnen voor de producten in de P&C-cyclus.

Concrete werkzaamheden:

  • Adviseren van de directie over interne beheersing en effectiviteit van de organisatie;
  • Adviseren over strategische beheersingsvraagstukken;
  • Opdrachtgeverschap voor artikel 213a-onderzoeken;
  • Adviseren over de schuldenpositie van de gemeente en opstellen van analyses;
  • Toetsen van de administratieve organisatie, het planning- en controlinstrumentarium en daarover rapporteren;
  • Uitvoeren van onderzoeken naar doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van bestuur, beheer en beleid, inclusief verantwoordelijkheid voor het collegeonderzoeksprogramma;
  • Coördineren van het auditbeleid op concernniveau;
  • Opstellen en uitvoeren van een intern controleplan, met tijdige rapportage;
  • Opmaken van de rechtmatigheidsverantwoording richting college en raad;
  • Actualiseren accounthouderschap en roldefinitie verbonden partijen ten behoeve van samenwerking en governance;
  • Werkzaamheden rond de samenvoeging met gemeente Wijdemeren, zoals financiële toetsing van stukken en advisering over financiële harmonisatie.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar werkervaring als concerncontroller in een (semi)overheidsorganisatie in de afgelopen 10 jaar;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een economische of financiële richting.

Gunningscriteria
3. Minimaal 3 jaar werkervaring als concerncontroller binnen een gemeente met meer dan 75.000 inwoners (35 punten);
4. Minimaal 5 jaar werkervaring met succesvolle rechtmatigheidscontroles, jaarrekeningen, begrotingen en andere P&C producten in de afgelopen 10 jaar (20 punten);
5. Afgeronde opleiding op WO-niveau in een economische of financiële richting (15 punten);
6. Werkervaring met financiële toetsing en advisering over financiële harmonisatie bij gemeentelijke herindelingen (10 punten);
7. Kennis en ervaring met advisering en toetsing van grondexploitaties en gebiedsontwikkeling (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij of de aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Rolvast, kritisch en overtuigend;
  • Samenwerkingsgericht, zonder onafhankelijkheid te verliezen;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Resultaatgericht;
  • Communicatief sterk op alle niveaus;
  • Analytisch en strategisch denkvermogen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 14 volgens de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
In overleg: maandag t/m vrijdag.

Planning
Gesprekken worden gehouden op vrijdag 20 december 2024 tussen 11.00 uur en 13.30 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk op donderdag 19 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken (VOG-P: maximaal 8 weken). Kosten zijn opgenomen in het uurtarief.
  • Reiskosten woon-werkverkeer worden niet vergoed. Reiskosten voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing: de kandidaat moet beschikken over een eigen mobiele telefoon met abonnement en een laptop of iPad voor zakelijke contacten.
  • Opdrachtnemers moeten geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Reactietermijn
Reageren kan tot dinsdag 17 december 2024, 09.00 uur.