Fraud Blocker Projectleider Kinderopvang Toeslagenaffaire (KOT) | ZZP

Projectleider Kinderopvang Toeslagenaffaire (KOT)

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 5529
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: januari 2025
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente waar het inwoneraantal zal stijgen van 55.000 naar 65.000. We werken aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat is vooruitstrevend op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk door de goede voorzieningen en groene ligging, met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De cultuur is informeel met veel ruimte voor eigen ontwikkeling. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op hun werk.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit vier teams: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning, het Kernteam en het Bedrijfsbureau. Samen werken zij aan ondersteuning voor inwoners, zoals Wmo, Jeugdwet en casuïstiek. Het Steunpunt Gedupeerden Toeslagenaffaire valt onder Maatschappelijke Ondersteuning en biedt gedupeerden hulp bij vragen en problemen op diverse levensgebieden.

Functieprofiel Projectleider
Wij zoeken een Projectleider voor de gemeentebrede aanpak rond de toeslagenaffaire:

  • Evalueren en bijstellen van het steunpunt
  • Realiseren van projectdoelen, inclusief risicoanalyse
  • In kaart brengen behoeften kinderen en ex-partners van gedupeerden
  • Ontwikkelen en implementeren hulpaanpak op het gebied van financiën, wonen, zorg, werk en gezin
  • Onderhouden contact met Belastingdienst en andere instanties
  • Aansturen professionals en casuïstiekbesprekingen
  • Advies aan bestuur en afstemmen voortgangsrapportages
  • Stimuleren interne samenwerking en kennisdeling

Vereisten
- Afgeronde hbo-bachelor opleiding;
- Minimaal 2 jaar ervaring binnen het Sociaal Domein als projectleider toeslagenaffaire bij een gemeente;
- Beschikbaar vanaf 15 januari 2025 voor minimaal 32 uur per week;
- Zelfstandig gebruik van laptop/telefoon voor zakelijk contact;
- Beroeps- of aansprakelijkheidsverzekering.

Gunningscriteria
1. Minimaal 1 jaar ervaring met projectmanagement t.b.v. Hersteloperatie Toeslagen (30 punten);
2. Minimaal 3 jaar ervaring met schuldhulpverlening en domein-overstijgende casuïstiek (25 punten);
3. Ervaring met complexe psycho-sociale GGZ-problematiek (20 punten);
4. Ervaring in coaching en training van professionals in GGZ/jeugdzorg (15 punten);
5. Ervaring met multiculturele problematiek (10 punten).

Competenties
- Ondernemend
- Organiserend
- Resultaatgericht
- Coachend
- Stressbestendig
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie
- Samenwerkend en verbindend.

Informatie
Benodigd aantal: 1 professional.
CV-eisen: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in Nederlands, inclusief 2 referenties.
Reactietermijn: Maandag 16 december 2024, 09:00 uur.
Gesprekken: Gepland in week 50. Kandidaten ontvangen uiterlijk 17 december bericht.
Werkdagen: In overleg.
Overige: Een VOG wordt gevraagd.