Fraud Blocker Projectleider WMEBV en business analist | ZZP Opdrachten

Projectleider WMEBV en business analist

Blauwe afbeelding met de tekst "Zwolle" en daarboven een gestileerd handontwerp.

Aanvraagnummer: 5599
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-12-2024 17:08

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen en je vaardigheden verkennen. We zijn een organisatie waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Coördinatie en business analyse bij implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer
Door de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) krijgen inwoners en ondernemers het recht om digitaal met de overheid te communiceren. De gemeente moet de digitale kanalen aanwijzen die daarvoor gebruikt kunnen worden. Bij het gebruik van de digitale weg gelden nieuwe waarborgen, zoals notificatie, ontvangstbevestiging, termijnverlenging bij storing en zorgplicht.

De wet wordt op 1 januari 2026 ingevoerd. In het afgelopen jaar is een gemeentebrede inventarisatie uitgevoerd. Vastgesteld is welke gemeentelijke producten onder de WMEBV vallen. Een advies is opgesteld en het noodzakelijke vervolgwerk is bepaald. De directie heeft in september op het advies en het vervolgwerk een besluit genomen.

De opdracht is om de toegang tot onze informatie, diensten en producten te verbeteren, zodat onze dienstverlening aan inwoners beter wordt én we voldoen aan de eisen van de WMEBV. Het vastgestelde vervolgwerk is de leidraad voor de uitvoering.

Opdracht

  • Coördinatie van het vervolgwerk:
    • Realiseer acties en afspraken (vervolgwerk).
    • Toezicht houden op de overall planning.
    • Begeleiding van de projectmedewerker.
    • Advies en periodieke projectrapportage aan de stuurgroep.
    • Periodieke voortgangsinformatie aan afdelingen en directie.
    • WMEBV vraagbaak voor de organisatie en andere programma’s.
  • Uitvoering samen met Informatievoorziening en/of andere afdelingen:
    • Business analyse:
      • Leveranciersinventarisatie op verwachte WMEBV-applicatie-aanpassingen.
      • Analyse van het zaaksysteem op WMEBV-eisen.
      • Inventariseren van noodzakelijke aanpassingen aan systemen (business analyse, requirement specificaties).
    • Ondersteuning van digitale regieteams bij website-aanpassingen rondom WMEBV.
    • Opstellen van het Aanwijsbesluit voor vaststelling in het College.
    • Introducties over WMEBV aan medewerkers.

Vereisten (Knock-outcriteria)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor-niveau in de richting van Informatica.
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met verandermanagement, organisatieontwikkeling, informatie- en projectmanagement met een nieuw zaaksysteem.
  3. Aantoonbare kennis van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV).
  4. Aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van processen voor gemeentelijke dienstverlening (maak dit duidelijk in het cv met een voorbeeld).

Gunningscriteria (weging 100 punten)

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met verandermanagement, organisatieontwikkeling, informatie- en projectmanagement met een nieuw zaaksysteem (30 punten).
  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met adviseren en ondersteunen op projectmanagement voor projectuitvoering, planning en systeeminrichting (20 punten).
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling op het gebied van ICT (20 punten).
  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met leveranciersinventarisatie (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

Zowel de opdrachtgever als het projectteam weten u te vinden. U weet wat stijlflexibiliteit is en past dit toe wanneer nodig, bijvoorbeeld bij coaching van teams, onderhandelingen of conflictsituaties. U schakelt snel tussen verschillende niveaus, kunt het overzicht bewaren en bent resultaatgericht.

  • U beschikt over sterk ontwikkelde projectleidingvaardigheden.
  • U bent zelfstandig, betrouwbaar, communicatief vaardig, representatief en overtuigend.
  • U toont leiderschap en motiveert uw team.

Functieschaal
Deze functie valt onder functieschaal 10-11 en is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken mogelijk: ja
Werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. Kandidaten die uitgenodigd worden, ontvangen uiterlijk woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken een update.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Er wordt een geheimhoudingsverklaring gevraagd.
  • Een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) kan gevraagd worden.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze correct geregistreerd staan in het handelsregister (conform Waadi).

Reactietermijn
De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot maandag 16 december 2024, 09.00 uur.