Aanvraagnummer: 5624
Organisatie: Gemeente Barneveld
Locatie: Barneveld
Uren per week: 24-36 uur per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 10 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 03-02-2025
Optie tot verlenging: Ja, per half jaar
Sluitingsdatum: 06-01-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Barneveld ontwikkelt! We groeien als gemeente en werken aan vele ruimtelijke projecten die deze groei faciliteren. Voor de grote en diverse projectenportefeuille van het team Ontwikkeling (concern Leefomgeving) hebben wij een uitdagende klus voor een Senior Planeconoom die de samenwerking opzoekt met projectleiders voor Gebiedsontwikkelingsprojecten en (gemeentelijke) experts op het vlak van onder meer Planeconomie, Financiën, Ruimtelijke ordening, Grondzaken, Vastgoed en Infrastructuur.
Wat ga je doen
Het werkpakket zal onder andere onderstaande werkzaamheden bevatten:
- Je stuurt op de gehele grondportefeuille en draagt bij aan de professionalisering van planeconomie.
- Je neemt leiding bij de actualisatie van de Meerjarenprognose grondexploitaties (MPG), levert input bij de Nota Bovenwijkse Investeringen (NBI), de jaarrekening en begroting
- Je bent integraal verantwoordelijk voor het opstellen van grondexploitaties, bewaakt deze en signaleert tijdig kansen en risico’s.
- Je stuurt, met behulp van de grondexploitatie en andere financiële inzichten, op planning en resultaat van projecten.
- Je actualiseert op projecten met kostenverhaal, waaronder anterieure overeenkomsten, exploitatieplannen en kostenverhaalregels.
- In samenwerking met Team financiën adviseer je ten behoeve van de accountantscontrole en je geeft input bij o.a. de omgevingsvisie en andere strategische visies en beleidsinitiatieven.
- Je voert (financiële) haalbaarheidsstudies uit naar o.a. woningbouw, bedrijventerreinen, detailhandel, kantoorlocaties, en andere type ontwikkelingen.
- Je adviseert desgevraagd over (verwervings)kansen voor nieuw te ontwikkelen locaties en grond aan- en verkopen.
- Je bent als partner van de projectleiders samen met de adviseurs grondzaken direct betrokken bij de onderhandelingen met projectontwikkelaars en woningcorporaties en particulieren.
Verantwoordelijkheden
Zie opdrachtomschrijving
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf in elk geval 1 februari 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Je voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. In de cv neem je privé e-mailadres en mobiel telefoonnummer van de kandidaat op. De kennismakinggesprekken vinden fysiek op het gemeentehuis plaats. De kandidaat die wordt geselecteerd, wordt gevraagd een VOG te overleggen
Tenminste 8 jaar relevante werkervaring op het gebied van planeconomie en bent bekend met de Wro/Omgevingswet, Bro/Omgevingsbesluit, BBV en Vpb
Een afgeronde hbo of wo-opleiding in de richting van gebiedsontwikkeling, civieltechniek of economie Excellente strategische en analytische vaardigheden en ervaring met de Planning & Control cyclus van gemeenten. Gedegen kennis van exploitatieplannen Meerjarige ervaring binnen gemeentelijke organisaties en in strategische advisering aan gemeentebesturen. Je competenties zijn in elk geval: Ondernemend, verbinden en gericht op samenwerken: van nature ben je een ondernemende verbinder en integraal samenwerken is voor jou een vanzelfsprekendheid. Overtuigingskracht, communicatief en commercieel vaardig: met jouw overtuigingskracht, communicatieve- en commerciële vaardigheden, weet je de belangen van de gemeente goed te vertegenwoordigen en aan anderen duidelijk te maken. Zelforganiserend en persoonlijk leiderschap: Je hebt bewezen ervaring in een zelforganiserende gemeente en je hebt je persoonlijk leiderschap goed ontwikkeld.
Gunningscriteria
- Allereerst worden de eisen geverifieerd.
- Primaire selectie is op basis van de score op kwaliteit.
- Secundaire selectie is op basis van prijs.
- Definitieve selectie door opdrachtgever gebeurt door beoordeling van de inschrijving op gunningscriteria kwaliteit en prijs.
- Hieruit volgt een ranking (maximaal 3). Deze geselecteerden worden uitgenodigd voor een gesprek (Interview).
- Aan de hand van de gespreksresultaten van de geselecteerden wordt één kandidaat geselecteerd.
Gunningscriteria Kwaliteit
30 %Afgeronde hbo of wo-opleiding in de richting van gebiedsontwikkeling, civieltechniek of economische richting.
30 %Tenminste 8 jaar relevante werkervaring op het gebied van planeconomie en bent bekend met de Wro/Omgevingswet, Bro/Omgevingsbesluit, BBV en Vpb
20 %Excellente strategische en analytische vaardigheden en ervaring met de Planning & Control cyclus van gemeenten.
20 %Meerjarige ervaring binnen gemeentelijke organisatie en in strategische advisering aan bestuur
Gunningscriterium Prijs
Geen limieten
Competenties te toetsen in interviewfase
Tijdens het interview zullen we de volgende competenties toetsen:
- strategische en analytische vaardigheden
- ondernemende verbinder
- integraal samenwerken
- overtuigingskracht
- communicatieve- en commerciële vaardigheden
- gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen.
Interviewfase
- Uit de beoordeling van de gunningscriteria en prijs volgt een ranking (maximaal of 3). Deze geselecteerden worden uitgenodigd voor een gesprek (Interview).
- Aan de hand van de gespreksresultaten van de geselecteerden wordt minimaal één kandidaat geselecteerd.
- De interviews zullen plaatsvinden op het gemeentehuis Barneveld, Raadhuisplein 2 in de week van 13 tot en met 16 januari 2025. Gelieve hier rekening mee te houden.