Fraud Blocker Arbodienstverlener | Gemeente Elburg | Freelance Opdrachten

Arbodienstverlener

Logo van Gemeente Elburg met centraal een wapen geflankeerd door twee leeuwen op een blauwe achtergrond.

Aanvraagnummer: 5686
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: uur
Tarief: €0 - €240 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 16-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Elburg is een gemeente met bijna 24.000 inwoners, gelegen tussen de Veluwe en randmeren. De kernen Elburg, Doornspijk, 't Harde, Oostendorp en De Hoge Enk zijn aantrekkelijke leefomgevingen waar het fijn wonen, werken en verblijven is.

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we ook naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om zijn of haar toekomstdroom te verwezenlijken. We hebben een platte organisatiestructuur met ongeveer 250 medewerkers, verdeeld over de domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen deze domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Opdracht
Gemeente Elburg werkt volgens het eigen-regiemodel, waarbij de domeinmanager de casemanager is bij verzuim. P&O-adviseurs werken nauw samen met domeinmanagers en ondersteunen hen bij alle vraagstukken rondom verzuim. De gemeente focust daarnaast op preventie en duurzame inzetbaarheid van medewerkers, met aandacht voor loopbaanontwikkeling, vitaliteit en activiteiten via onze werkgroep Fit@Elburg.

De arbodienstverlener heeft hierin een belangrijke rol. Naast medische expertise, is hij/zij een sparringpartner voor leidinggevenden en biedt een luisterend oor voor arbeidsongeschikte collega's, met het doel hen zo snel mogelijk te laten re-integreren. Ook stuurt de arbodienstverlener aan op specialistische zorg via ons zorgnetwerk.

Werkzaamheden
De arbodienstverlener:
- Houdt eens per drie weken spreekuur op onze locatie;
- Is tussentijds telefonisch bereikbaar;
- Adviseert over het voorkomen van verzuim;
- Bezoekt de werkvloer om inzicht te krijgen in wat er speelt;
- Adviseert over re-integratie binnen de Wet Verbetering Poortwachter;
- Neemt desgewenst deel aan overleggen met OR, P&O, MT en Arbo-vertegenwoordigers;
- Draagt bij aan verzuimrapportages.

Wie zoeken we?
Een arbodienstverlener die:
- Een bedrijfsarts is of werkt volgens de verlengde armconstructie;
- Toegankelijk is en belangen van medewerker én organisatie afweegt;
- Luisterend oor biedt en medische situatie vertaalt in helder advies;
- Advies binnen twee werkdagen terugkoppelt;
- Flexibel werkt en telefonisch bereikbaar is (of later terugbelt);
- Onderdeel vormt van een netwerk rondom de arbeidsongeschikte collega;
- Op de hoogte is van actuele wet- en regelgeving;
- Continuïteit waarborgt tijdens afwezigheid.

Vereisten
1. Geldig certificaat als bedrijfsarts en BIG-registratie;
2. Beschikbaar vanaf 1 januari 2025 voor 5 uur per 3 weken;
3. Continuïteit waarborgen bij afwezigheid langer dan 2 weken;
4. Minimaal 2 jaar werkervaring als bedrijfsarts in de afgelopen 5 jaar;
5. Geen indexatie van tarieven gedurende de overeenkomst.

Gunningscriteria
6. Minimaal 2 jaar werkervaring als gecertificeerd bedrijfsarts (30 punten);
7. Aantoonbaar netwerk van arbo- en verzuimprofessionals (20 punten);
8. Uurtarief van maximaal €240,- exclusief btw, inclusief alle kosten (50 punten).

Competenties
- Analytisch vermogen;
- Samenwerkingsgerichtheid;
- Onafhankelijkheid;
- Resultaatgerichtheid;
- Vermogen om verbinding te zoeken tussen medewerker en werkgever;
- Sterke schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden;
- Proactief signaleren van trends;
- Flexibiliteit;
- Integriteit;
- Stabiliteit.

Beoordeling
De opdrachtgever beoordeelt cv’s op bovenstaande gunningscriteria. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aan het profiel voldoet. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om geen opdracht te gunnen.

Details
- Aantal professionals: 1;
- CV: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties;
- Werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (hybride werken mogelijk).
- Reactietermijn: Tot maandag 16 december 2024, 09.00 uur.
- VOG vereist.
- Bring Your Own Device is van toepassing (telefoon & laptop vereist).