Fraud Blocker Projectleider Braassemerland | Freelance Opdrachten

Projectleider Braassemerland

Logo van de gemeente Kaag en Braassem, met een gestileerd paars kruis naast de tekst in groen en paars.

Aanvraagnummer: 5698
Organisatie: Gemeente Kaag en Braassem
Locatie: Kaag en Braassem
Uren per week: 20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens en de twee grote wateren: het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Opdracht
Als Projectleider Braassemerland ben je verantwoordelijk voor de inventarisatie van uit te voeren opgaven binnen het project. Daarnaast maak je een grondige belangenafweging, doe je voorstellen voor prioritering en planning, en fungeer je als belangrijkste schakel tussen het projectteam, de organisatie (team beheer en projecten) en het bestuur.

Werkzaamheden:

  • Inventariseren van uit te voeren opgaven binnen het project Braassemerland.
  • Leiden en coördineren van het ontwikkelingsproces van het Braassemerland-woongebied, inclusief planning, budgettering, vergunningen, ontwerp en bouw. De projectorganisatie Braassemerland voert dit uit, terwijl jij dit proces namens de gemeente toetst en faciliteert. Dit vraagt om afstemming, een integrale blik, borgen van gemeentelijke ambities en beleidsdoelstellingen, en fungeren als centraal aanspreekpunt voor de VOF.
  • Coördineren van een gemeentelijk team.
  • Optreden als sparringpartner voor de ambtelijk opdrachtgever en het bestuur (opzet, inhoud, voortgang, besluitvorming en bestuurlijke besluitdocumenten).
  • Kunnen schakelen tussen strategische en operationele onderwerpen.
  • Begeleidende rol bij de overdracht aan beheer, voorafgegaan door een helder proces van oplevering en overdracht.
  • Belangenafweging en voorstellen doen voor prioritering.
  • Opstellen en bewaken van een gedetailleerde planning en oplossen van risico’s en knelpunten.
  • Zorgen voor effectieve communicatie en samenwerking tussen alle betrokken partijen.
  • Bewaken van de voortgang en waar nodig bijsturen.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. De kandidaat moet zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement meenemen voor zakelijke contacten.
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen gebiedsontwikkeling.
  • Aantoonbare civieltechnische werkervaring.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare managementervaring.
  • Afgeronde hbo-bacheloropleiding in de richting gebiedsontwikkeling en/of bouwkunde.

Gunningscriteria

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement (15 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met projecten waarbij er met minimaal 2 verschillende belanghebbende groepen is gewerkt binnen gebiedsontwikkeling (omschrijven in het cv, 20 punten).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van ontwerpers binnen vastgoed (30 punten).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling (35 punten).

Geef in het cv duidelijk aan hoe u of de voorgestelde kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Leiderschap
  • Besluitvaardigheid
  • Projectmanagement
  • Analytisch vermogen
  • Stakeholdermanagement
  • Risicomanagement

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen: maandag t/m vrijdag
Hybride werken mogelijk: ja, deels in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. Kandidaten ontvangen uiterlijk woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd staan in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Update vragen: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

Reactietermijn
De reactietermijn van deze inhuuropdracht loopt tot vrijdag 13 december 2024, 09.00 uur.