Aanvraagnummer: 5707
Organisatie: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Leidschendam-Voorburg
Uren per week: 32-24 uur
Tarief: €115 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen tot een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dit door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.
De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken, zodat zij kunnen werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk.
Afdeling Stadsbeheer
Werken voor Stadsbeheer is werken voor een van de meest diverse afdelingen binnen de gemeente. Hier werk je op een creatieve, veilige en duurzame manier aan de buitenruimte, zowel boven als onder de grond. We steken de handen uit de mouwen om bijvoorbeeld een omgewaaide boom weg te halen, analyseren verkeersdata en werken aan projecten waarbij we binnen een paar jaar de omgeving veranderen. Kortom, een afdeling vol daadkracht en dynamiek.
Opdracht
Binnen het team Beheer zijn we op zoek naar een breed inzetbare projectleider met ruime ervaring binnen de stedelijke omgeving. De projectleider wordt ingezet op een herinrichtingsproject van een bestaande wijk vanaf de initiatiefase tot en met de uitvoering. Het is een vernieuwend project waarin de riolering wordt vervangen, zowel ondergronds als bovengronds klimaatadaptieve maatregelen worden genomen, biodiversiteit wordt bevorderd en ruimte wordt gehouden voor de energietransitie. Daarnaast kan de projectleider worden ingezet op rioolvervangingsprojecten.
De projectleider is procesverantwoordelijk voor de planning, het stakeholdermanagement en het samenbrengen van interne en externe partijen. Hij/zij houdt overzicht over de voortgang van het totale programma, zowel inhoudelijk als financieel, en maakt een opzet voor de planning en aanpak van het herinrichtingsproject.
De projectleider werkt intensief samen met beheerders van de domeinen wegen, riolering, kunstwerken en groen, evenals collega’s die vanuit beleid of ontwerp bezig zijn met mobiliteit, vergroening, verduurzaming en energietransitie.
Taken en verantwoordelijkheden
- Afstemmen met stakeholders en projectleden. Je werkt samen met burgers, bedrijven en instanties en bevordert deze samenwerking.
- Verantwoordelijk voor de voortgang van het project, zowel inhoudelijk als financieel.
- Begeleiding van technische plannen, aanbestedingstrajecten, contractmanagement, budgetbeheer, risicomanagement, projectadministratie en omgevingsmanagement.
- Opstellen van een Programma van Eisen en een Plan van Aanpak.
- Regie voeren op een project vanaf de initiatieffase tot en met de aanbesteding en uitvoering, inclusief aansturing van projectmedewerkers.
- Zorgen dat projecten worden uitgevoerd binnen de beschikbare middelen en gestelde kaders (GROTIK).
Vereisten / Knock-outcriteria
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. De kandidaat moet een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop meenemen voor zakelijke contacten.
- Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding.
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van civieltechnische projectleiding.
- Uurtarief maximaal €115,- exclusief btw en inclusief reiskosten.
- Per 2 januari 2025 beschikbaar voor 24-32 uur per week voor de gehele opdrachtduur, inclusief optie voor verlenging.
Gunningscriteria
- Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding op het gebied van civiele techniek (20 punten).
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider RO binnen een overheidsinstelling (20 punten).
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider civiele techniek (30 punten).
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het aansturen van projecten in binnenstedelijk gebied (15 punten).
- Aantoonbare ervaring met participatieprocessen met bewoners, organisaties en instellingen, waarbij rekening wordt gehouden met diverse belangen (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Samenwerkingsgericht
- Proactief
- Communicatief vaardig
- Politiek en bestuurlijk sensitief
- Resultaatgericht
- Oordeelsvormend
- Verantwoordelijk
- Regisserend
Benodigd aantal professionals
1 fte
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 52 of week 1. Kandidaten ontvangen uiterlijk op maandag 23 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken een bericht over de voortgang.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing.
Reactietermijn
De reactietermijn voor deze aanvraag loopt tot donderdag 19 december 2024, 09:00 uur.