Fraud Blocker Microsoft 365 Adoptie Specialist | Provincie Utrecht | ZZP

Microsoft 365 Adoptie Specialist

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 5741
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze taak om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei te faciliteren, terwijl de kwaliteit van onze leefomgeving behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken wij aan een gezonde en duurzame leefomgeving en zorgen voor een goede balans tussen groen en groei.

De provincie verandert snel door digitalisering en automatisering. Om de maatschappelijke opgaven centraal te stellen, is er intensieve samenwerking binnen de verschillende onderdelen van de organisatie. Hiervoor is een opgavemanager aangesteld om sturing te geven aan de informatievoorziening van het gehele concern. Dit wordt aangepakt door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering.

Binnen de provincie Utrecht is het Beleidskader Online Samenwerken vastgesteld. Belangrijk onderdeel hiervan is de overgang naar Microsoft 365. Een aantal projecten is gestart om dit mogelijk te maken. Voor het delen van bestanden met externe partijen is Microsoft 365 richtinggevend. Dit wordt fasegewijs ingevoerd.

Om dossiervorming en archivering te verbeteren, wordt een advies ontwikkeld voor de toekomstige inrichting van het documentmanagement- en archiefsysteem. Het uitgangspunt is zoveel mogelijk gebruik te maken van clouddiensten en een regierol te vervullen.

Resultaatopdracht

Als Microsoft 365-specialist werk je samen met adviseurs, architecten en informatiemanagers. Je ontwikkelt informatiesystemen en zorgt voor een soepele implementatie binnen de organisatie. Dit omvat onder andere:

  • Uitbreiden van een gebruiksvriendelijke Microsoft 365-samenwerkingsomgeving;
  • Inrichten van een veilige samenwerkingsomgeving voor externen;
  • Beoordelen van voorgestelde oplossingen door IT-leveranciers en collega's;
  • Adoptie van Microsoft 365 binnen de organisatie stimuleren;
  • Ontwikkelen en organiseren van trainingen voor gebruikers en beheerders;
  • Begeleiden van implementaties van nieuwe functionaliteiten;
  • Documenteren van werkprocessen in handleidingen en instructies;
  • Bewaken van afspraken met IT-leveranciers binnen de gestelde kaders.

Vereisten / knock-outcriteria

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
  • Aantoonbare werkervaring met implementatie van Teams/SharePoint Online in de afgelopen 5 jaar;
  • Werkervaring als Microsoft/Office 365-specialist in de afgelopen 5 jaar;
  • Certificering op het gebied van verandermanagement.

Gunningscriteria

  • Hbo bacheloropleiding in de richting van ICT/informatica (10 punten);
  • Minimaal 3 jaar werkervaring binnen een provincie (20 punten);
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als MS365-specialist in de afgelopen 10 jaar (20 punten);
  • Minimaal 2 succesvolle implementaties van Teams/SharePoint Online in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
  • Minimaal 2 afgeronde projecten als Office 365-specialist in de afgelopen 5 jaar, duidelijk benoemd in het cv (25 punten).

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • Kennis van verandermanagement;
  • Plezier in het helpen van gebruikers en collega’s;
  • Leergierig en gericht op verbetering;
  • Ervaring met het maken en verbeteren van gebruikershandleidingen.

Beoordeling

De opdrachtgever beoordeelt offertes op gunningscriteria, zoals relevante werkervaring en geschiktheid. Kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De opdracht wordt gegund aan de meest geschikte kandidaat. Overige kandidaten worden geïnformeerd over de afwijzing. Een opschortende termijn wordt gehanteerd voor eventuele bezwaren.

Aantal professionals

1

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Planning

De gesprekken worden later gepland. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang van de opdracht.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist;
  • Opdrachtnemer moet geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (volgens Waadi).

Reactietermijn

De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot dinsdag 17 december 2024, 09.00 uur.