Aanvraagnummer: 5742
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 8 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 17-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Het is onze taak de aantrekkelijkheid van de provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken we aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij streven ernaar dat iedereen in de provincie Utrecht prettig woont, werkt en leeft, met een goede balans tussen natuur en groei.
De provincie verandert snel door digitalisering en automatisering. Samenwerking tussen verschillende domeinen speelt hierin een belangrijke rol. Binnen de provincie is een Beleidskader Online Samenwerken vastgesteld. Belangrijk onderdeel hiervan is de overgang naar Microsoft 365, waarmee bijvoorbeeld delen van bestanden met externen wordt gefaciliteerd. Daarnaast is een programma gestart om de dossiervorming en archivering verder te optimaliseren, onder andere door het gebruik van cloudoplossingen.
Resultaatopdracht
Als Technisch Microsoft 365 Specialist werk je aan het technisch en functioneel opzetten van samenwerkingsomgevingen binnen Microsoft 365 en Teams/SharePoint. Je werkt samen met onder andere projectleiders, adviseurs en architecten en richt je op de volgende werkzaamheden:
- Ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke inrichting van de samenwerkingsomgeving op basis van Microsoft 365;
- Inrichten van een veilige omgeving voor samenwerken met externen;
- Gebruikers meenemen in de verandering en begeleiden;
- Organiseren van trainingen voor beheerders, gebruikers en eindgebruikers;
- Inrichten van Power Automate-flows tussen Teams/SharePoint Online en het archiefsysteem;
- Realiseren van koppelingen tussen SharePoint Online en andere systemen middels Power Automate.
Opmerking: Voor deze opdracht wordt verwacht dat de opdrachtnemer eigen ICT-middelen inzet. Eventuele extra benodigde bedrijfsmiddelen worden door de opdrachtnemer zelf bekostigd.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
- Minimaal 5 jaar werkervaring als Microsoft 365 Specialist bij complexe ICT/online-projecten in de publieke sector in de afgelopen 7 jaar;
- Ervaring met implementaties van Teams/SharePoint Online in de afgelopen 5 jaar;
- Ervaring met IT-inrichtings- en implementatietrajecten in de afgelopen 5 jaar (twee voorbeelden verplicht);
- Werkervaring binnen een provincie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
- Een afgeronde hbo-opleiding in ICT/informatica (20 punten);
- Minimaal 3 jaar werkervaring binnen een provincie (20 punten);
- Kennis van Azure Automation Runbooks, Office DEV PNP PowerShell-scripts, complexe Power Automate-workflows en Graph API (30 punten);
- Werkervaring met minimaal 2 implementaties van Teams/SharePoint Online in de afgelopen 5 jaar (30 punten).
Competenties
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, mondeling en schriftelijk;
- Kennis van verandermanagement;
- Plezier in het ondersteunen van gebruikers en collega’s;
- Leergierig en innovatief ingesteld;
- Bekwaam in het maken en verbeteren van gebruikershandleidingen.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Planning
Gesprekken worden op een nader te bepalen moment gepland. Uitgenodigde kandidaten ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten krijgen na de gesprekken een update.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist;
- Indien opdrachtnemer personeel levert, moet deze geregistreerd zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Reactietermijn
De reactietermijn voor deze opdracht sluit op dinsdag 17 december 2024, om 09.00 uur.