Aanvraagnummer: 5783
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Arnhem
Uren per week: 32-26 uur
Tarief: €80 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 20-01-2025
Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 6 maanden
Sluitingsdatum: 29-12-2024 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Vind jij het ook belangrijk dat Arnhem een goede stad is voor haar huurders? Als vergunningverlener verhuurvergunning draag je bij aan een eerlijke en veilige verhuurmarkt in de gemeente Arnhem. In deze veelzijdige functie combineer je juridische kennis met een oplossingsgericht aanpak waarbij je werkt aan een gemeente die de rechten en veiligheid van huurders als prioriteit heeft.
Je gaat werken bij de afdeling veiligheid, vergunningen en handhaving en wordt onderdeel van team backoffice en vergunningen. Het team met vergunningverleners beoordeeld, behandeld en controleert vergunningen. Samen met andere collega’s werk je aan het verstrekken van de vergunningen. Dit wordt gedaan met passie en kennis van stad aan zichtbaar resultaat. Resultaat wordt gemeten in tevredenheid van bewoners, bedrijven, opdrachtgevers en politiek. Om ondermijning tegen te gaan zorgen we voor barrières op nieuwe en bestaande vergunningen. In het team worden ook integriteitsonderzoeken gedaan en wordt gezorgd voor borging van de opvolging van handhavingsprocessen.
De afdeling veiligheid, vergunningen en handhaving is volop in ontwikkeling en bestaat uit een team van meer dan 140 professionals. De komende periode staat in het teken van verdere professionalisering. Resultaten worden geboekt door samenwerking, denken en doen met elkaar te verbinden, oog te hebben voor de effecten in de samenleving van onze activiteiten. We zijn collegiaal en staan voor elkaar klaar en nemen taken van elkaar over. Ons werkterrein is zeer divers: van gebruik, misbruik en overlast in de openbare ruimte, tot horeca en evenementen.
Verantwoordelijkheden
Als vergunningverlener verhuurvergunning zorg je ervoor dat verhuurders in Arnhem zich inzetten om een ‘goed verhuurder’ te zijn. Samen met je collega’s beoordeel en verleen je vergunningen voor verhuurders die verhuren aan arbeidsmigranten en in wijken waar sprake is van verloedering of waar de veiligheid onder druk staat.
Je hebt een eigen caseload en houdt regie over meerdere vergunningsprocessen tegelijk. Daarbij zorg je dat alle dossiers volledig zijn en beoordeel je aanvragen waarbij je let op bijvoorbeeld een boetes, de hoogte van de huurprijs en het discriminatiebeleid in het selectieproces. Bij lastigere aanvragen ga je in overleg om de situatie te bespreken.
Ook geef je verhuurders advies over de eisen en voorwaarden waaraan moet worden voldaan. Je denkt mee met de verhuurder en zoekt naar oplossingen binnen de kaders van wet- en regelgeving waarbij alle belangen die spelen continue afgewogen worden. Hiervoor zoek je afstemming met interne collega’s van veiligheid, handhaving, juridische zaken, wonen en ook met externe partijen zoals het huurdershuis en de Odra. Omdat de verhuurvergunning nieuw is in Arnhem, help je actief mee aan het verbeteren van het proces en de aanpak.
Je bent er in eerste instantie voor de verhuurdersvergunning, maar mocht er even geen aanvraag zijn dan ondersteun je je collega’s van bijvoorbeeld evenementen.
Gezien de aard van deze opdracht in verhouding tot de wet DBA, leent deze aanvraag zich niet voor ZZP'ers.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 20 januari 2025 tot en met 20 juni 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview op locatie maandag 6 januari tussen 9.30 uur en 12.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
Eis 2. De kandidaat beschikt aantoonbaar over Bachelor (hbo) werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan met Juridisch werk. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
Eis 4. De door inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP-er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van de eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de Opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de inschrijving.
Eis 5. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Gemeente Arnhem. Gemeente Arnhem werkt met een eigen inhuurapplicatie waarin een leverancier zich, na gunning, dient in te schrijven. In deze applicatie worden ook de urenregistratie en facturatie geregistreerd.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.
De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.
Gunningscriteria Kwaliteit
25 %Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar een afgeronde MBO of HBO opleiding in juridische richting. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat heeft geen afgeronde MBO of HBO opleiding in juridische richting 5/5 = De heeft een afgeronde MBO of HBO opleiding in juridische richting
25 %Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 1 jaar relevante werkervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
15 %Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het beheren van een eigen caseload. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
20 %Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van wet- regelgeving zoals wet goed verhuurderschap. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
15 %Wens 5. Vereiste competenties en vaardigheden: Accuraat werken Samenwerken Stressbestendigheid Deze competenties zijn terug te vinden in de Competentiegids van het Rijk; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk Per competentie / vaardigheid kan een score van maximaal 5% behaald worden Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 80,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
Interviewfase
De interviews zullen plaatsvinden op maandag 6 januari tussen 9.30 uur en 12.00 uur fysiek op locatie. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.
Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.