Fraud Blocker Gemeente secretaris / Algemeen directeur | ZZP Opdrachten

Gemeente secretaris / Algemeen directeur

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 5852
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo Spoedig Mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Deze opdracht kan niet als zzp’er worden uitgevoerd. Zzp’ers kunnen wel reageren, maar bij gunning dient de opdracht via een dienstverband (bijv. payroll of detachering) uitgevoerd te worden. Geef in uw reactie expliciet aan via welke partij u de opdracht vervult.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, draagt bij aan Zoetermeer. Door keuzes te maken, verbindingen te leggen en ieders kracht te benutten, bouwen we samen aan een betere stad. Wij hebben hart voor de stad en werken aan het Zoetermeer van vandaag én morgen.

Afdeling
Het directieteam bestaat uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en twee directeuren. Zij sturen elk een aantal afdelingen aan. Momenteel loopt de werving voor een derde directeur. De uitbreiding van het team is gericht op betere strategische aansturing en een duidelijkere verdeling van verantwoordelijkheden.

Opdracht
Als gemeentesecretaris ben je de hoogste ambtenaar en de schakel tussen het bestuur en de ambtelijke organisatie. Je werkt samen met bestuurders, de gemeentelijke organisatie, de gemeenteraad en externe partners. We zoeken een verbindend leider met bestuurlijke sensitiviteit en strategische advieskracht.

In je rol als algemeen directeur stuur je samen met het directieteam de organisatie aan. Daarbij werk je aan helderheid, structuur en besluitvorming. Je bewaakt kaders en houdt toezicht op afspraken. Ook overleg je regelmatig met de Ondernemingsraad en stimuleer je een veilige werkomgeving.

Een belangrijke uitdaging is het werken met beperkte financiële middelen, wat om scherpe keuzes vraagt. Daarnaast wordt van je verwacht dat je bijdraagt aan versterking van het bestuurlijke en ambtelijke samenspel. Ook de implementatie van de sturingsfilosofie en het leiderschapstraject vallen onder jouw verantwoordelijkheid.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als gemeentesecretaris/algemeen directeur bij een overheidsorganisatie;
3. Minimaal een afgeronde WO-bacheloropleiding;

Gunningscriteria
4. WO-bachelor in bestuurskunde (5 punten);
5. Minimaal 4 jaar werkervaring als gemeentesecretaris/algemeen directeur bij een gemeente of provincie (40 punten);
6. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 4 jaar als gemeentesecretaris/algemeen directeur bij een 100.000+ gemeente (20 punten);
7. Werkervaring als interim-gemeentesecretaris/algemeen directeur binnen een gemeente (20 punten);
8. Werkervaring met bezuinigingsopgaven op strategisch niveau binnen een gemeente (15 punten).

Competenties
- Resultaatgericht
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
- Organisatiesensitiviteit
- Strategisch en analytisch denkvermogen
- Leiderschap
- Communicatief en sociaal vaardig
- Goed moreel kompas

Schaal
Schaal 18 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Maandag t/m vrijdag.

Planning
Gesprekken zijn op maandag 13 januari 2025 van 10:00 tot 14:00 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk donderdag 9 januari 2025 bericht.

Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.

Reactietermijn
Reageren kan tot maandag 6 januari 2025, 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

5852 - Gemeente secretaris / Algemeen directeur