Fraud Blocker Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (VIC)

Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (VIC)

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 5883
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 28 - 36 uur
Tarief: ā‚¬90 - ā‚¬110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: twee (2) keer drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 10-01-2025 09:30

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Samen met je collegaā€™s van de vakgroep VIC ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het jaarplan. Het jaarplan richt zich op 3e lijns audit- en controlewerkzaamheden van minimaal de interne beheersing van processen passend binnen de criteria van de rechtmatigheidsverantwoording. Mede door de komst van de rechtmatigheidsverantwoording ligt hier een uitdaging waar jij een belangrijke bijdrage aan gaat leveren!

Deze vacature van Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (28 - 36 uur) is jou op het lijf geschreven als je:

ā€¢Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Met jouw kennis en werkwijze in staat bent om op dossierniveau de werkzaamheden van de VIC (opstellen IC-plan per proces tot aan de rapportage en opvolging) zelfstandig op te pakken.

ā€¢Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Uitstekende schriftelijke en mondelinge adviesvaardigheden combineert met een analytisch vermogen en overtuigingskracht.

ā€¢Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Jouw rol onafhankelijk (en zelfstandig) in kan vullen en tegelijkertijd ook zichtbaar (in verbinding) bent met de organisatie. Je competentie omgevingsbewustzijn is goed ontwikkeld.

ā€¢Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Je bent een echte teamplayer en vindt het leuk om samen met je collegaā€™s resultaten te behalen. Samenwerking en omgevingsbewustzijn zijn belangrijke competenties.


Verantwoordelijkheden

Als Auditor stelt je een IC-plan op per proces (analyse en risico inventarisatie), het uitvoeren van lijncontroles en testwerkzaamheden, het opstellen van rapportages (bevindingen en adviezen t.a.v. risicoā€™s en werkwijzen per proces) en de gesprekken met de proceseigenaren. Voor grote, materiĆ«le en/of risicovolle processen fungeer je als leadauditor en wordt je ondersteund door een collega auditor. Daarbij zorg je ervoor dat ondersteunde auditor de toegewezen werkzaamheden zoveel als mogelijk zelfstandig kunnen uitvoeren.

De te verrichten werkzaamheden worden onder coƶrdinatie en verantwoordelijkheid van de Senior Adviseur VIC opgesteld en verdeeld in het jaarplan. Werkzaamheden kunnen variƫren. Op dit moment is er behoefte aan een Auditor met enige fiscale kennis vanwege uit te voeren audits in het kader van horizontaal toezicht met de Belastingdienst. Daarnaast moeten audits worden uitgevoerd op het terrein van fraudebeheersing en het tegengaan van misbruik & oneigenlijk gebruik.


Beschikbaarheid

De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 1 februari 2025 tot en met 31 juli 2025 voor 28 - 36 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

2. De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding in de financieel economische richting en/of accountancy. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.

3. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beƫindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

4. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 10 januari 2025 9.30 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt Ć©Ć©n kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

50 %

1. De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol (0 punten). - De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol (3 punten) - De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie (5 punten).

25 %

2. De kandidaat heeft ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data (0 punten). - De kandidaat heeft affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data (2 punten). - De kandidaat heeft ervaring met het verzamelen en beoordelen van digitale data (5 punten).

25 %

3. De kandidaat heeft kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst (0 punten). - De kandidaat heeft kennis van/ervaring met fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst (5 punten).


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: ā‚¬ 90,00
Maximaal: ā‚¬ 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • analytisch;
  • onafhankelijk;
  • teamplayer;
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op maandag 20 januari 2025 tussen 9.00 en 12.00 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.


Reageer nu op deze opdracht!

5883 - Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (VIC)