Aanvraagnummer: 5915
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst
Uren per week: voor 16-20 uur per week uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Gewenste startdatum tweede/derde week januari.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Deze opdracht kan niet als zzp’er worden uitgevoerd vanwege risico op schijnzelfstandigheid. Zzp’ers kunnen wel reageren, maar dienen via een payroll-, detacheringsbureau of uitzendbureau te werken. Vermeld via welke partij de opdracht wordt uitgevoerd in het opmerkingenveld of schrijf direct via deze partij in.
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente tussen Zwolle en Deventer met ruim 18.000 inwoners. De gemeente combineert een uniek natuurgebied met een actieve samenleving. Inwoners dragen bij aan het versterken van de gemeenschap door ideeën uit te voeren, samen of met de lokale overheid. Wil jij ook bijdragen aan deze samenleving?
Het team richt zich op beleidsontwikkeling en -uitvoering. De interim beleidsadviseur neemt een deel van de taken van de beleidsmedewerker Zorg en Veiligheid over en werkt nauw samen met de beleidsmedewerker Openbare Orde & Veiligheid en de procesregisseur complexe casuïstiek.
Opdracht
Taken:
- Opstellen van beleid over de Wet Aanpak Woonoverlast, ontruimingen en de re-integratie van ex-gedetineerden.
- Zorg dragen voor en verbeteren van het overleg Zorg & Veiligheid.
- Collega's en bestuur informeren en adviseren over genoemde beleidsterreinen en deelnemen aan regionale overleggen.
- Bijdragen aan de uitvoering van het beleid Integrale Veiligheid en advisering van burgemeester en college.
- Bereikbaar zijn als adviseur crisisbeheersing buiten reguliere kantoortijden.
Vanuit je expertise en kennis:
- Ontwikkelingen vertalen naar gemeentelijk beleid en omzetten in concrete doelen en acties.
- Monitoren van beleid en voortvloeiende acties.
- Toetsen en evalueren van beleid.
- Verbindingen leggen met andere beleidsterreinen.
- Waar nodig collegiaal advies geven.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Geen IT-middelen (zoals laptop of mobiel) beschikbaar gesteld door opdrachtgever.
- Afgeronde hbo-bacheloropleiding.
- Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur op het gebied van Zorg & Veiligheid.
- Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen en uitvoeren van gemeentelijk beleid.
- Beschikbaarheid buiten reguliere kantoortijden.
Gunningscriteria
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur op het gebied van Zorg & Veiligheid (20 punten).
- Kennis van en ervaring met de Wet Aanpak Woonoverlast, ontruimingen en re-integratie van ex-gedetineerden (30 punten).
- Werkervaring met advisering op bestuurlijk niveau in de afgelopen 5 jaar (15 punten).
- Ervaring als gemeentelijk vertegenwoordiger bij regionale overleggen (25 punten).
Vermeld in het cv in hoeverre jij of de door jou aangedragen kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties:
- Stressbestendigheid en goed kunnen samenwerken.
- Doel- en resultaatgericht werken.
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en sterke communicatieve vaardigheden.
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in schaal 10 op basis van de cao van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals: 1
CV-eisen: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen: Hybride werken is mogelijk. Werkdagen worden nader bepaald.
Planning:
Gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 januari 2025 vanaf 14:30 uur. Kandidaten worden uiterlijk op dinsdag 7 januari 2025 geïnformeerd. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken een bericht over de voortgang.
Overige informatie:
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Een integriteitsverklaring is vereist.
- Indien personeel wordt ingehuurd, moet de opdrachtnemer staan ingeschreven in het handelsregister als instelling die personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 januari 2025, 09.00 uur.