Aanvraagnummer: 5923
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt op schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst, is het niet mogelijk om deze als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen wel reageren, maar bij gunning dient de zzp’er in dienst te treden via een partij zoals Payroll, Detachering of Uitzendbureau om de opdracht te kunnen uitvoeren. De inschrijver moet bij de inschrijving expliciet benoemen via welke partij de opdracht wordt uitgevoerd.
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent de regio versterken, het buitengebied aantrekkelijker maken en de voorzieningen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarin lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en goede samenwerking. We geloven in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Het Team Beleid en Gebiedseconomie geeft vakinhoudelijk invulling aan de groei- en transitieopgaven in onze gemeente. Onze kennis en ervaring zetten wij binnen de organisatie in om kansen te benutten en de juiste bijdrage te leveren aan ruimtelijke en economische ontwikkelingen. Als juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken ben je onderdeel van het cluster Grondzaken en Planeconomie. Je adviseert over grondtransacties, overeenkomsten, vastgoed en ruimtelijke ontwikkelingen. Je vertaalt complexe vraagstukken naar praktische, juridische oplossingen en bent een sparringpartner voor projectleiders en projectmanagers.
Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:
- Adviseren over publiek-private samenwerkingen bij gebiedsontwikkelingsprojecten;
- Opstellen en beoordelen van overeenkomsten zoals koop-, verkoop- en samenwerkingsovereenkomsten;
- Beoordelen en afwikkelen van conceptakten en nota’s van afrekening;
- Bewaken van dossiervorming en controleren van procesadministratie;
- Verkoopvoorbereiding van gronduitgiftes, tenders en landbouwgronden;
- Adviseren over verkoopkaders en deelname aan verkoopgesprekken;
- Analyseren van ontwikkelingen op het vakgebied en vertalen naar adviezen.
Vereisten / knock-outcriteria
- Aantoonbare afgeronde opleiding op wo masterniveau;
- Aantoonbare werkervaring met zowel publiek- als privaatrecht;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als grondzakenjurist in ruimtelijke opgaven;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in juridisch adviseren in gebiedsontwikkelingsprojecten.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
- Wo master in een juridische opleiding of Nederlands recht (10 punten);
- Minimaal 10 jaar werkervaring als grondzakenjurist in ruimtelijke opgaven (40 punten);
- Minimaal 10 jaar werkervaring in juridisch adviseren in gebiedsontwikkelingsprojecten (40 punten);
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een gemeentelijke instelling (10 punten).
Vermeld in het cv duidelijk in hoeverre de kandidaat aan bovenstaand profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Schakelt makkelijk tussen verschillende gesprekspartners zoals bestuurders, management en inwoners;
- Nuchter, met een stevige houding;
- Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;
- Zoekt actief verbinding en is benaderbaar;
- Proactief en verantwoordelijk;
- Besluitvaardig en knopen durven doorhakken.
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 11 volgens de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken mogelijk: ja
Werkdagen: maandag t/m vrijdag
Planning
Gesprekken staan gepland op donderdag 16 januari 2025, 09.00 uur. Kandidaten ontvangen bericht uiterlijk op dinsdag 14 januari 2025.
Overige informatie
- Opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG);
- Geheimhoudingsverklaring is vereist;
- Uittreksel Handelsregister (KvK) verplicht;
- Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vereist;
- Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, registratie conform Waadi vereist.
Reactietermijn
Reageren kan tot dinsdag 7 januari 2025, 09:00.