Aanvraagnummer: 5925
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 10 tot 20 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 16-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Met het motto 'Zorgen voor nu en werken aan morgen' verbinden we onze ambities voor de toekomst van Hilversum met de huidige wensen en behoeften van onze inwoners. De afgelopen jaren hebben we gewerkt aan een fundament om Hilversum verder te ontwikkelen. Wij hechten waarde aan zorg voor elkaar, goed bereikbare voorzieningen, veilige buurten en ondersteunen inwoners waar nodig. Daarnaast richten we ons op toekomstbestendige werkgelegenheid, betaalbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur.
Als gemeente willen we deel uitmaken van de maatschappij en streven we naar een leefbare en veilige stad waar iedereen zich thuis voelt en zich kan ontplooien. We blijven in contact met inwoners, bedrijven en organisaties om hun zorgen, ideeën en wensen mee te nemen.
Opdracht
Voor de gemeente Hilversum moeten drie juridisch-inhoudelijke instrumenten worden herzien: de Monumentenverordening, de Verordening subsidie restauratie gemeentelijke monumenten en de regeling Hilversums Restauratiefonds. De Monumentenverordening heeft prioriteit en moet worden aangepast aan de Erfgoedwet en de Omgevingswet. Daarnaast zijn er beleidsmatige aanpassingen die in de verordening moeten worden vertaald.
De andere twee regelingen moeten worden geactualiseerd, met aandacht voor de mogelijkheid tot medefinanciering voor verduurzaming van monumenten.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau Nederlands recht;
- Beschikbaar per 16 januari 2025 voor 10 tot 20 uur per week;
- Minimaal 5 jaar werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente.
Gunningscriteria
- Minimaal 3 jaar werkervaring met algemeen bestuursrecht in de afgelopen 5 jaar (30 punten);
- Minimaal 5 jaar werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente in de afgelopen 7 jaar (20 punten);
- Kennis van het redigeren en implementeren van wetgeving, waaronder verordeningen in de afgelopen 5 jaar (15 punten);
- Kennis van de Erfgoedwet en Omgevingswet (25 punten);
- Minimaal 5 jaar werkervaring binnen een gemeente (10 punten).
Competenties
- Beleid vertalen naar verordeningen en juridisch onderbouwen;
- Zelfstandig werken;
- Omgaan met tegengestelde belangen;
- Mensen in beweging krijgen;
- Proactief signaleren;
- Communicatief vaardig;
- Resultaat- en oplossingsgericht;
- Flexibel;
- Nauwkeurig.
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 12, conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Werkdagen in overleg.
Planning
Gesprekken worden gepland in overleg. Kandidaten ontvangen uiterlijk 24 december 2024 bericht als zij worden uitgenodigd.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist. Verwerkingstijd maximaal 4 weken, bij VOG-P maximaal 8 weken. De kosten zijn inbegrepen in het uurtarief.
- Reiskosten woon-werkverkeer worden niet vergoed. Werkgerelateerde reiskosten kunnen worden gedeclareerd.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing: eigen mobiele telefoon en laptop vereist.
- Opdrachtnemers moeten geregistreerd zijn in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Reactietermijn
Reageren kan tot maandag 23 december 2024, 09.00 uur.