Aanvraagnummer: 5957
Organisatie: Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden
Locatie: Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden
Uren per week: 30 tot 32 uur
Tarief: €130 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Januari 2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 02-01-2025 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie van de regio Haaglanden
De Gemeenschappelijke Regeling H9 Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden (SbJH) coördineert en beheert jeugdhulp voor negen samenwerkende gemeenten in de regio Haaglanden. De volgende taken worden uitgevoerd in het kader van de Jeugdwet:
- Ondersteuning bij regionaal te contracteren jeugdhulp
- Coördineren van communicatie in de regio over de jeugdhulp
- Bijdragen aan de verbetering van uitvoeringsprocessen
- Contractbeheer en contractmanagement
- Afwikkelen van declaratie- en betalingsverkeer
- Bijdragen en adviseren in de verantwoordingscyclus door het opstellen van managementinformatie
- Onderhandelen met jeugdhulpaanbieders om voorwaarden en eisen te harmoniseren
Naast de Gemeenschappelijke Regeling is er een netwerksamenwerking in de regio. Het Programmabureau Jeugdhulp Haaglanden faciliteert deze samenwerking en ondersteunt regio-brede projecten en processen.
Opdracht
De 9 samenwerkende gemeenten, jeugdhulpaanbieders, het Programmabureau Jeugdhulp Haaglanden en het SbJH bereiden de nieuwe inkoop per 2027 voor. De uitgangspunten, gebaseerd op de Regiovisie Jeugdhulp Haaglanden en de Landelijke Hervormingsagenda Jeugd, zijn bestuurlijk vastgesteld. Dit biedt een kans om de hervorming in de jeugdhulpketen te realiseren.
Vanaf januari 2025 wordt een projectorganisatie ingericht onder leiding van twee projectleiders, die nauw samenwerken. Het realiseren van het regionale inkoopbeleid is de kern van je functie en draagt bij aan belangrijke strategische opgaven. Samen met inhoudelijke experts, gemeenten en betrokken partijen werk je aan een toekomstbestendige jeugdzorg.
Belangrijkste taken:
- Inrichting van een effectieve projectorganisatie
- Opstellen en bewaken van de projectplanning
- Realiseren van draagvlak bij gemeenten en aanbieders
- Inrichting van risicomanagement
- Bewaken van financiële kaders
Het resultaat van het project is de succesvolle gunning van brede jeugdhulpcontracten uiterlijk op 1 juli 2026.
Jouw missie
Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor:
- Ontwikkelen van een inkoopstrategie per segment
- Aansturen van tijdige regionale besluitvorming
- Realiseren van kostenbesparingen
- Verbinden van stakeholders
Vereisten:
- Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding op het gebied van inkoop
- Minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider inkoop/inkoper Sociaal Domein binnen een overheidsorganisatie
- Een maximum uurtarief van €130,00 exclusief btw
- Aantoonbare werkervaring met complexe inkoop- en aanbestedingstrajecten
Gunningscriteria:
- Aantoonbare werkervaring met strategische projecten in de jeugdhulp (25 punten)
- Aantoonbare werkervaring binnen intergemeentelijke samenwerkingen (20 punten)
- Beschikbaarheid vanaf 20 januari 2024 voor 30-32 uur per week (15 punten)
- Minimaal 10 jaar werkervaring als projectleider inkoop/inkoper Sociaal Domein (35 punten)
Competenties:
- Verbindend en daadkrachtig
- Samenwerkingsgericht in netwerken
- Stimuleert de professionaliteit van teamleden
- Effectief en transparant inrichten van processen
Praktische informatie:
- Benodigd aantal professionals: 2
- CV: Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, inclusief 2 referenties
- Werkdagen: Hybride werkvorm, in overleg
- Gespreksdata: 7, 8, 13 en 14 januari 2025
- Reactietermijn: Tot donderdag 2 januari 2025, 09.00 uur
- Een VOG wordt vereist