Fraud Blocker Functioneel Beheerder Sociaal Domein | Freelance Opdracht

Functioneel Beheerder Sociaal Domein

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 5990
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 28 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 13-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-12-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad met een rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid: bereikbaar en toegankelijk. Open, nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zoeken balans tussen maatwerk en eenvoud, maken slim gebruik van technologie en data, en stellen deze zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal werken we samen, sluiten aan bij wat er in de stad en regio gebeurt, en zoeken de dialoog en samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden: Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Als dat een keer niet lukt, spreek ons er gerust op aan.

Bij ons kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, uiterlijk of van wie je houdt.

Opdracht

Het team Business IT Ondersteuning (BIO) van de gemeente Hilversum bestaat uit 26 functioneel beheerders en IT-regisseurs die de organisatie ondersteunen bij het gebruik van kernapplicaties. Binnen het sociaal domein ondersteunen wij applicaties voor de Participatiewet, WMO, jeugdzorg, schuldhulpverlening en inkomen. Wegens diverse projecten zoeken we tijdelijke versterking. In 2025 implementeren we een regieapplicatie en zetten we diverse applicaties over naar SaaS-oplossingen. Daarnaast bereiden we ons voor op een fusie met een buurgemeente.

We zoeken een ervaren functioneel beheerder met kennis van sociaal domein-processen die inzetbaar is binnen scrumteams, voor operationeel beheer en projecten. Je werkt samen met drie andere functioneel beheerders en een IT-regisseur.

In de periode tot 31 maart wordt verwacht:

  • De aanbestedingsfase voor de regieapplicatie voorbereiden vanuit functioneel beheer-perspectief.
  • De overgang van de schuldhulpapplicatie naar SaaS voorbereiden.
  • Advies geven over de impact op applicaties en informatie bij een mogelijke gemeentefusie.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • Een afgeronde HBO-bacheloropleiding.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder binnen het sociaal domein van een gemeente.

Gunningscriteria

  • Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite4SociaalDomein en Suite4SocialeRegie van Centric (35 punten).
  • Ervaring met het implementeren van applicaties in de rol van functioneel beheerder (35 punten).
  • Minimaal 6 maanden ervaring in de afgelopen 3 jaar met scrumteams of scrum-methodieken (30 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden, schakelen met interne en externe leveranciers én klanten.
  • Stressbestendig bij het oplossen van problemen onder druk.
  • Procesgericht denken en dit vertalen naar oplossingen.
  • Resultaatgericht en knelpunten tijdig signaleren.

Functieschaal

Deze functie valt in schaal 9, conform de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals

1

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen

Werkdagen worden in overleg vastgesteld.

Planning

Gesprekken zijn gepland op 6 januari 2025 tussen 9:00 en 12:00 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk op 2 januari bericht. Andere kandidaten ontvangen na de gesprekken een update.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken (VOG-P: 8 weken). Kosten zijn inbegrepen in het uurtarief.
  • Reiskosten voor woon-werkverkeer worden niet vergoed. Kosten voor werkgerelateerde afspraken zijn declarabel.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing: kandidaten gebruiken eigen telefoon en laptop/tablet.
  • Indien opdrachtnemer personeel beschikbaar stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd zijn conform Waadi.

Reactietermijn

Reageer uiterlijk dinsdag 24 december 2024, 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

5990 - Functioneel Beheerder Sociaal Domein