Aanvraagnummer: 5996
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: Mijdrecht
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De Ronde Venen ligt tussen Amsterdam en Utrecht, in een groene en waterrijke omgeving met acht dorpen waar circa 45.000 mensen wonen en werken. Het gemeentehuis bevindt zich in Mijdrecht en is de thuisbasis van ruim 300 betrokken collega’s. Onze kernwaarde 'Samen voor elkaar' drijft de organisatieontwikkeling en bereidt ons voor op de toekomst.
We werken aan uitdagingen op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Dit doen we samen met collega’s, inwoners, partners, het college en de raad.
Opdracht
Door ziekteverzuim en in afwachting van een vacature in 2025 zoeken we een M&O-adviseur met ervaring in Verzuim & Vitaliteit. Functietitels als ‘Adviseur gezondheidsbevordering’ of ‘Verzuimcoördinator’ zouden ook passend zijn.
In deze rol ondersteun je casemanagers (teammanagers) bij (langdurig) verzuim. Je bewaakt de voortgang van verzuimdossiers, biedt juridisch advies bij complexe dossiers en waarborgt de naleving van de Wet verbetering Poortwachter. Je ondersteunt bij re-integratiegesprekken en kunt presentaties of trainingen verzorgen over verzuim en vitaliteit. Verder stel je verzuimanalyses op en presenteer je deze.
Je helpt ook bij het optimaliseren van verzuimprocessen, het actualiseren van de RI&E en het vitaliteitsbeleid, en werkt aan nieuwe initiatieven om vitaliteit te bevorderen.
Vereisten
- Een afgeronde hbo bachelor opleiding;
- Minimaal 7 jaar werkervaring als Adviseur Verzuim & Vitaliteit en/of Verzuimcoördinator;
- Minimaal 2 jaar werkervaring in een kleine of middelgrote gemeente;
- Beschikbaar per 1 januari 2025 voor minstens 32 uur per week.
Gunningscriteria
- Afgeronde hbo bachelor in Personeel en Organisatie of HRM (20 punten);
- Werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie in een vergelijkbare rol (20 punten);
- Kennis van de Wet verbetering Poortwachter, met name juridische aspecten bij complexe casussen in het 2e en 3e ziektejaar (30 punten);
- Ervaring met Youforce, SharePoint, Djuma en Topdesk (30 punten).
Vermeld in het cv duidelijk hoe u aan dit profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief;
- Dienstverlenend;
- Teamplayer;
- Zelfstandig en proactief;
- Flexibel;
- Coachende gespreksvaardigheden.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt flexibel uitgevoerd op maandag t/m vrijdag. 50% thuiswerken is mogelijk, tenzij fysieke aanwezigheid vereist is.
Planning
Digitale gesprekken vinden plaats op maandag 30 december 2024 tussen 12:00 – 14:00 uur. Kandidaten ontvangen bericht uiterlijk vrijdag 27 december 2024.
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Bij detacheringen moet de opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd staan conform de Waadi.
Reactietermijn
Reageren kan tot vrijdag 27 december 2024, 09.00 uur.