Fraud Blocker Handhavingsjurist APV / Bijz. wetten | Freelance Opdracht

Handhavingsjurist APV / Bijz. wetten

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 5999
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 24
Tarief: €85 - €95 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 20-01-2025
Optie tot verlenging: twee (2) keer drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 7-1-2025 09:30

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Als handhavingsjurist APV/Bijz. wetten kom je bij de afdeling Preventie Toezicht en Handhaving te werken in een gezellig, compact team bestaande uit 11 juristen waar de lijntjes kort zijn en de vaart er goed in zit.

Je krijgt de kans om je verder te ontwikkelen op en te specialiseren in de handhaving van de APV en bijzondere wetten. Je werkt aan dossiers die altijd actueel zijn en met maatschappelijke impact.

De functie kent veel afwisseling, zowel in onderwerpen als in werkzaamheden.

Je draagt bij aan een veiliger en leefbaar Apeldoorn, waar tegen overtredingen wordt opgetreden, maar altijd met oog voor de menselijke maat.


Verantwoordelijkheden

Als handhavingsjurist APV/Bijz. wetten:

• pak je een stevige positie in het totale gemeentelijk krachtenveld en durf je met overtuiging en lef te adviseren;

• adviseer je het bestuur, over integrale en strategisch bestuurlijk juridische vraagstukken op het gebied van de APV met een complex karakter;

• doorloop je het handhavingstraject (beoordelen informatie – voornemen opstellen – contact met inwoners – besluit schrijven);

• Je ondersteunt je collega’s door het tegenlezen van stukken en het sparren over dossiers;

• je werkt mee aan het opstellen van  beleid(sregels) op het gebied van de APV, en neemt deel aan projecten op dit gebied.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf uiterlijk 20 januari 2025 tot en met 19 juli 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden . De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst binnen de verlengingsperiode op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand.


Overige eisen

1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

2. De kandidaat heeft een afgeronde HBO-Rechten/WO rechtsgeleerdheid, bij voorkeur afgestudeerd op het bestuursrecht. Voorgenoemde dient te blijken uit het ingediende cv.

3. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en actuele werkervaring als handhavingsjurist. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.

4. De kandidaat werkt bij voorkeur grotendeels op het Stadhuis in Apeldoorn.

5. Opdrachtnemer vraagt een VOG-P aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. De opdrachtnemer verstrekt deze VOG-P aan opdrachtgever. De medewerker dient in het bezit te zijn van de VOG-P bij aanvang van de werkzaamheden bij Opdrachtgever. Als de VOG-P 8 weken na aanvraag niet is toegekend, dan kan de medewerker niet starten en wordt de overeenkomst beëindigd. De kosten voor de VOG-P mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

6. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 6 januari 2025 . uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

1. De kandidaat heeft drie of meer jaren relevante werkervaring bij een gemeente. Beoordeling: - de kandidaat beschikt over minder dan drie jaren relevante werkervaring bij een gemeente (0 punten) - de kandidaat beschikt over drie of meer jaren relevante werkervaring bij een < 100.000+ gemeente (3 punten) - de kandidaat beschikt over drie of meer jaren relevante werkervaring bij een 100.000+ gemeente (5 punten)

55 %

2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied (de Awb, de APV en de bijzondere wetten en de actuele jurisprudentie). Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV + korte motivatie. Beoordeling: - onvoldoende (1 punten) - matig (2 punten) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten)

10 %

3. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die zijn gesteld in het functieprofiel. Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV + korte motivatie. Beoordeling: - onvoldoende (1 punten) - matig (2 punten) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten)

10 %

4. De kandidaat heeft ervaring met zaaksystemen zoals Djuma of vergelijkbaar. Beoordeling: - de kandidaat heeft geen ervaring met zaaksystemen (0 punten) - de kandidaat heeft ervaring met zaaksystemen vergelijkbaar met Djuma (3 punten) - de kandidaat heeft ervaring met het zaaksysteem Djuma (5 punten)


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 85,00
Maximaal: € 95,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • (Juridisch) schrijven: van voornemens, besluiten, beleid
  • (Juridisch) lezen: tegenlezen van stukken van collega’s, nieuwe juridische ontwikkelingen meenemen in je overwegingen
  • Juridische vertaling zodat collega’s en inwoners die minder juridisch onderlegd zijn, het ook begrijpen
  • Gedegen kennis van de Awb, de APV en de bijzondere wetten en de actuele jurisprudentie
  • Tactvol, bijvoorbeeld in de samenwerking met collega’s van andere afdelingen met andere (tegengestelde) belangen
  • Verantwoordelijkheid: je draagt de verantwoordelijkheid voor je eigen zaken en moet kunnen uitleggen wat je waarom en wanneer hebt gedaan
  • Flexibiliteit: overtredingen laten zich niet plannen, soms moet je je planning omgooien om te zorgen dat zaken met (meer)prioriteit op tijd af komen
  • Communicatie: je brengt soms een vervelende boodschap naar inwoners en ondernemers. Toch wil je in communicatie met hen constructief blijven.
  • Bestuurlijke antenne: in sommige gevallen kan een zaak gevoelig liggen en dan is het belangrijk om tijdig de afstemming te zoeken met de verantwoordelijke bestuurders.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op vrijdag 10 januari 2025 tussen 9.00 en 12.00 uur (waarschijnlijk) online via Teams. Gelieve hier rekening mee te houden.


Reageer nu op deze opdracht!

5999 - Handhavingsjurist APV / Bijz. wetten