Aanvraagnummer: 6033
Organisatie: Provincie Zeeland
Locatie: Middelburg
Uren per week: 36 uur
Tarief: €75 per uur
Duur van de opdracht: 31 December 2025
Regio: Zeeland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 6-1-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht
Zeeland heeft een sterk imago als toeristische bestemming, maar wordt minder aantrekkelijk gevonden als woon- en werkregio. Onderzoek wijst uit dat men buiten Zeeland denkt dat er weinig banen zijn en dat Zeeland niet voldoende vernieuwend of aantrekkelijk is als vestigingsplaats. Dit vormt een uitdaging, gezien de arbeidsmarktkrapte en demografische ontwikkelingen. Toeristisch gezien liggen de focuspunten vooral op spreiding in tijd en plaats en het verbeteren van de balans met de leefomgeving van inwoners.
In 2022 is de merkpositionering 'Zeeland Shaping the Future Delta' ontwikkeld. Team Zeeland Marketing zorgt voor implementatie en draagvlak, en voert regiomarketingactiviteiten uit via het digitale platform www.zeeland.com en bijbehorende socialmediakanalen. Binnenkort wordt overgegaan naar een zelfstandige organisatie, voorlopig 'Merk Organisatie Zeeland' genoemd.
Wat
De regiomarketing richt zich op digitale kanalen. Via ons platform en socialmediakanalen worden doelgroepen effectief bereikt met relevante content in omnichannel klantreizen. Offline kanalen, zoals evenementen, spelen daarbij ook een rol. Specifieke eisen voor de rol zijn kennis van SEO, SEA, e-mailmarketing, copywriting, contentstrategie, data-analyse, socialmediamarketing en dashboarding.
Wij zoeken een ervaren kandidaat met expertise in socialmediamarketing, contentcreatie en projectmanagement. Taken omvatten het aanscherpen van de socialmediastrategie, het vaststellen van KPI's, het maken van een contentplanning, het produceren van inhoud en het uitvoeren van analyse-gestuurde optimalisaties. Webcare, onderzoeksvaardigheden en het gebruiken van social listening tools zijn cruciaal. Je werkt samen met zowel collega’s als externe partners en hebt affiniteit met Zeeland.
Hoe
Deze opdracht wordt uitgevoerd binnen team Zeeland Marketing, een onderdeel van het uitvoeringsprogramma Regionale Economie.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Afgeronde hbo-opleiding in de richting communicatie/marketing.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in socialmediamarketing.
Gunningscriteria
- Minimaal 3 jaar ervaring met digital marketing (40 punten).
- Ervaring met software zoals Sitecore, Coosto, Meta Business Manager en Google Analytics (35 punten).
- Ervaring met contentplanningen en het produceren van video's (25 punten, voorbeelden vereist).
Geef in het cv duidelijk aan hoe u aan het profiel voldoet.
Competenties
- Kennis van Meta Business Manager, Google Analytics en een analytische instelling.
- Hands-on mentaliteit met een proactieve houding.
- Sterke communicatieve vaardigheden met vermogen tot zelfstandig projectmanagement.
- Verbindend vermogen en ervaring met stakeholdermanagement.
- Flexibiliteit in een dynamische werkomgeving.
- Affiniteit met Zeeland en motivatie om het beste van de regio te presenteren.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal; Engels is een vereiste, Duits een pré.
- Stressbestendig en oplossingsgericht.
Functieschaal
Deze functie valt binnen schaal 9 (maximaal €75,- per uur incl. reiskosten, excl. btw), conform de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Ma t/m vr, hybride werken mogelijk (1 à 2 dagen op locatie).
Planning
Gesprekken vinden plaats op donderdag 23 januari 2025 vanaf 11.00 uur. U krijgt bericht over de voortgang na selectie.
Reactietermijn
U kunt reageren tot maandag 6 januari 2024, 09.00 uur.