Aanvraagnummer: 6050
Organisatie: Omgevingsdienst Noord-Holland Noord
Locatie: Hoorn
Uren per week: 32 uur
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 3-1-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Bij de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) werken circa 250 bevlogen en ervaren collega’s aan adviezen en de uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland-Noord. De provincie Noord-Holland is eveneens onze opdrachtgever. We richten ons op bodemkwaliteit, klimaat, natuur, milieu, duurzaamheid, energietransitie, lucht, afval, asbest, externe veiligheid, zwemwater, wegen en vaarwegen. Het vakgebied milieu, klimaat en natuur is volop in beweging. Werken bij de OD NHN staat voor uitdaging en dynamiek in een open en informele werksfeer waarin van elkaar leren centraal staat. Onze medewerkers waarderen de collegialiteit hoog. OD NHN ondersteunt Het Nieuwe Werken, wat flexibiliteit en balans tussen werk en privé mogelijk maakt. Ons moderne, goed bereikbare kantoor ligt vlakbij het station, uitvalswegen en het centrum van Hoorn.
Opdrachtomschrijving
De Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) zoekt een ervaren projectleider voor de implementatie en nazorg van het nieuwe Document Management Systeem (DMS+). Dit project omvat de levering, technische implementatie, functionele inrichting, datamigratie en koppeling van het DMS+ met bestaande systemen zoals Open Wave. De projectleider werkt nauw samen met de leverancier en interne stakeholders om een soepele overgang naar het nieuwe systeem te waarborgen en continuïteit van bedrijfsprocessen te garanderen.
Opdracht taken
- Organiseren van een kick-off om het project formeel te starten.
- Opstellen en afstemmen van implementatieplan, inclusief planning, doelen, mijlpalen en deliverables.
- Coördineren en bewaken van voortgang en kwaliteit, bijsturen waar nodig.
- Coördineren van installatie en configuratie in een test- en productieomgeving, in samenwerking met leveranciers en ICT-teams.
- Afstemmen, inrichten en documenteren van functionele eisen en ontwerpen, inclusief gebruikershandleidingen.
- Begeleiden van koppelingen tussen DMS+ en Open Wave.
- Leidinggeven aan datamigratie vanuit Alfresco, inclusief proefmigraties en dataconsistentie.
- Organiseren en evalueren van trainingen voor medewerkers.
- Coördineren van livegang en verzorgen van nazorg.
- Onderhouden van communicatie en beheren van projectrisico’s.
- Begeleiden van de uitfasering van systemen en afhandelen van contracten.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde hbo-opleiding.
2. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projectleiding rondom DMS-implementaties binnen een overheidsorganisatie.
3. Kennis van SaaS-oplossingen, datamigraties en StUF.
Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projectleiding rondom DMS-implementaties binnen een overheidsorganisatie (35 punten).
5. Ervaring met SaaS-oplossingen, datamigraties en StUF, duidelijk gemotiveerd in het cv (40 punten).
6. Afgeronde WO-opleiding technische bedrijfskunde of ICT (5 punten).
7. Maximum uurtarief van €100 exclusief btw en inclusief woon-werkverkeer (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het profiel voldoet.
Competenties
- Sterke communicatieve vaardigheden
- Besluitvaardig
- Resultaatgericht
- Analytisch
- Stressbestendig
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 januari 2025. Kandidaten ontvangen bericht uiterlijk dinsdag 6 januari 2025. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Reactietermijn
Reageren kan tot maandag 3 januari 2025, 09.00 uur.