Aanvraagnummer: 6062
Organisatie: Gemeente Oldebroek
Locatie: Oldebroek
Uren per week: 6 - 12 uur per week (sprake van op- en afschaling van uren gedurende de inhuurperiode) uur
Tarief: €0 - €100 per uur
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! We werken samen aan een sterke en leefbare samenleving, gebaseerd op onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle benodigde voorzieningen.
De opdracht:
De resultaatafspraken voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) zijn opgesteld met partners in 2017. Deze afspraken worden jaarlijks geëvalueerd aan de hand van observaties over de leerontwikkelingen van kinderen. Hierbij wordt gekeken of en waar verbeteringen nodig zijn.
Het doel is om de resultaatafspraken te evalueren en te herzien in overleg met 13 scholen en 5 kinderopvangorganisaties. Waar nodig wordt een voorstel gedaan voor een nieuwe meetmethode of aanpassing van de bestaande methode. Meer informatie is te vinden in ons onderwijsachterstandenbeleid 2022-2026: Beleidsplan onderwijsachterstandenbeleid 2022-2026.
Werkzaamheden:
- Inventarisatie en evaluatie van huidige resultaatafspraken en meetmethode (50 uur):
- Huidige afspraken en meetmethodes in kaart brengen;
- Gesprekken voeren met basisscholen en opvangorganisaties;
- Analyse van sterke en verbeterpunten, inclusief documentenanalyse.
- Ontwikkelen van nieuwe resultaatafspraken en meetmethode (20 uur):
- Voorstel ontwikkelen voor verbeterde resultaatafspraken;
- Aanpassen of ontwikkelen van een passende meetmethode.
- Terugkoppeling en afstemming (20 uur):
- Voorstel delen met beleidsmedewerker en werkgroep VVE;
- Feedback verwerken in het uiteindelijke voorstel.
- (Optionele) Implementatiebegeleiding (40 uur):
- Begeleiden van de werkgroep bij implementatie;
- Vragen en zorgen bespreken tijdens de implementatie;
- Evaluatie na een jaar, met eventuele bijstelling.
De uren zijn indicatief en afhankelijk van de voortgang en benodigde afstemming.
Vereisten:
- Bring your own device is van toepassing; IT-middelen zoals laptop en telefoon worden niet verstrekt.
- Afgeronde hbo bacheloropleiding.
- Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker, coördinator of projectbegeleider op het gebied van onderwijsachterstandenbeleid en VVE.
- Uurtarief maximaal € 100 exclusief btw en inclusief reiskosten en onkosten.
Gunningscriteria:
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (20 punten).
- Kennis en ervaring met OAB, VVE, jeugdhulp, OOGO, LEA, onderwijs/kinderopvang, wetgeving en subsidieregelingen (20 punten).
- Kennis van en ervaring met ketenpartners binnen VVE (15 punten).
- Ervaring met het schrijven en uitvoeren van projectplannen m.b.t. VVE (25 punten).
- Minimaal 3 jaar ervaring met projectmatig werken en verandertrajecten (15 punten).
- Ervaring in een gemeente tot 25.000 inwoners (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe u of de aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties:
- Communicatief vaardig in woord en geschrift;
- Politieke sensitiviteit;
- Samenwerkingsgericht;
- Doel- en taakgericht;
- Analytisch en initiatiefrijk;
- Adviseert gevraagd en ongevraagd;
- Reflecteert op eigen handelen;
- Weet om te gaan met complexe samenwerkingsomgevingen.
Functieschaal: Schaal 10, volgens de CAO van de opdrachtgever.
CV-eisen: Maximaal 5 pagina's in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen: Hybride werken mogelijk. Werkdagen en tijden in overleg.
Planning: Gesprekken zijn gepland op maandag 13 januari 2025 vanaf 15:30 uur. Uitnodigingen volgen uiterlijk vrijdag 10 januari 2025.
Overige informatie:
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Een geheimhoudingsverklaring wordt gevraagd.
- Het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) wordt opgevraagd.
- Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, dient de opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd te staan (conform Waadi).
Reactietermijn: Reageer uiterlijk vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur.