Aanvraagnummer: 6069
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: Mijdrecht
Uren per week: 12 tot 16 uur
Tarief: €0 - €137,50 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente De Ronde Venen ligt tussen Amsterdam en Utrecht. Een groene omgeving met acht dorpen waar circa 45.000 mensen wonen en werken.
In Mijdrecht bevindt zich het gemeentehuis, de werkplek van ruim 300 betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ staat centraal in de toekomstgerichte organisatieontwikkeling.
Opdracht
Uit onderzoek van de provincie blijkt dat niet alle recreatiewoningen in onze gemeente toekomstbestendig zijn. Veel recreatiewoningen worden permanent bewoond. Gemeente en provincie hebben een pilot-gebied aangewezen en mogelijke scenario’s verkend. Uit dit onderzoek kwam transformatie naar woonbestemming als meest toekomstbestendig naar voren. Samen met provincie en eigenaren willen wij onderzoeken hoe dit gerealiseerd kan worden, met aandacht voor ruimtelijke, ecologische en financiële aspecten.
De samenwerking met bewoners kent een lange voorgeschiedenis met uiteenlopende belangen. Transformatie is complex door lokaal en provinciaal beleid, betrokken overheden en een langdurig proces. Ook moet rekening gehouden worden met andere ontwikkelingen. Het Expertteam Vakantieparken van RVO adviseert een ervaren procesmanager aan te stellen die door betrokken partijen geaccepteerd wordt, om ook voor andere gebieden ervaring op te doen.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Afgeronde opleiding op minimaal wo-niveau.
- Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring bij een gemeentelijke instelling in de afgelopen 15 jaar.
- Minimaal 7 jaar ervaring in het aansturen van teams op ambtelijk en bestuurlijk niveau en projectmatig werken; politiek sensitief en vaardig in omgaan met tegengestelde belangen.
- Minimaal 5 jaar ervaring met vitalisering, transformatie en handhaving op vakantieparken, inclusief bijbehorende ruimtelijke en juridische procedures.
- Maximaal uurtarief van € 137,50 exclusief btw, inclusief reiskosten.
Gunningscriteria
- Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring als procesmanager Vitale Vakantieparken, inclusief vitalisering, transformatie en revitalisering (30 punten).
- Minimaal 7 jaar ervaring met strategische advisering van gemeentelijke en provinciale bestuurders (25 punten).
- Ruime ervaring met gespreksleiding, participatieprocessen en omgaan met weerstand (25 punten).
- In staat een relevant netwerk in te zetten voor kennisdeling (10 punten).
- Ervaring als expert/coach op gebiedsontwikkeling, recreatie en toerisme, met het vermogen snel situaties eigen te maken en regie te pakken (10 punten).
Duid in het cv aan in hoeverre de kandidaat voldoet. Noot: de huidige leverancier doet ook mee.
Competenties
- Overtuigingskracht
- Communicatieve vaardigheden
- Omgaan met tegengestelde belangen
- Omgaan met weerstand
- Sociaal en empathisch
- Teamspeler
- Humor en relativeringsvermogen
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12/13, conform de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag t/m vrijdag. Bij kantoorfuncties is 50% thuiswerken gebruikelijk, tenzij aanwezigheid op kantoor vereist is.
Planning
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 31 december 2024. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 30 december bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.
Reactietermijn
Deze aanvraag sluit op vrijdag 27 december 2024, 09.00 uur.