Fraud Blocker Projectcontroller Legmeer - FIN24-1453 | Freelance Opdracht

Projectcontroller Legmeer – FIN24-1453

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 6077
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 12 per week
Tarief: €95 - €100 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 07-01-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

De zittende kandidaat wordt verzocht zich te schrijven voor deze opdracht.

Gezien de projectcontroller activiteiten onafhankelijk van de dagelijkse operatie van het afdeling Financien dienen worden uitgevoerd, kiest Gemeente Amstelveen voor deze opdracht voor inhuur van extern personeel.

De Projectcontroller Legmeer is onafhankelijk en is een tijdelijke rol in de projectorganisatie Legmeer. Van jou als projectcontroller verwachten wij dat je zelfstandig de projectorganisatie en het afdelingsmanagement adviseert over de beheersing en control van projecten, projectfinanciën, projectadministratie, bedrijfsvoering en processen. Daarvoor verzamel je informatie nodig met planeconomen, projectmanagers en de afdeling financiën om het volgende:

  • Beheer en de beheersing van projecten;
  • de advisering naar het bestuur hierover;
  • de bedrijfsvoering van de afdeling en de koppeling met de financiële kaders; en
  • de P&C-cyclus op orde te krijgen en te houden.

De opdracht is voor 6 maanden en maximaal voor gemiddeld 12 uur per week. Meer uren is uitgesloten en niet onderhandelbaar voor deze opdracht.
De start is per 1 januari 2025 tot 1 juli 2025. De beschikbaarheid van de kandidaat is een onderdeel van de eis.

Afhankelijk van de behaalde projectdoelstellingen kan nog maximaal met 2 keer 6 maanden te verlengen. Dit wordt besproken 1 maand vóór einddatum van de opdracht.


Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een afgeronde HBO/WO-opleiding in een financiële of bedrijfskundige richting.
  • Je hebt kennis van het BBV en ervaring met de gemeentelijke P&C-cyclus.
  • Je hebt aantoonbaar gevoel en ervaring met financial control.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met beheersaspecten in een projectenomgeving of projectcontrol.
  • Je hebt ervaring met het lezen en interpreteren van financiële data en rapportages.
  • Je hebt ervaring met het voeren van advies en challengegesprekken.
  • Je hebt ervaring met het opstellen, aansluitingen en onderbouwingen voor het accountantsdossier.


Competenties
Als Projectcontroller beschik je over de volgende competenties:

  • Aanpassingsvermogen
  • Accuratesse/zorgvuldigheid
  • Doortastend
  • Zelfstandigheid
  • Energiek / Aanpakker / doener
  • Politiek en maatschappelijk sensitiviteit


In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.


VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.


Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als Projectcontroller binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 8 jaar.
Referentie vereist
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Projectcontroller binnen het fysiek domein, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. (Laat dit duidelijk in het cv zien per werkgever)
Referentie vereist
Beschikbaarheid
Maximaal 12 uur én uiterlijk 21 januari 2025 (z.s.m.) inzetbaar. Meer uren is niet onderhandelbaar. (laat dit duidelijk in het cv zien.)
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • VOG
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit
  • Formulier gegevens inhuur kandidaat

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie met c.a. 80.000+ inwoners in de afgelopen 5 jaar.
Weging: 15 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring met beheersaspecten in een projectenomgeving specifiek gericht op projecten in de ruimtelijke ontwikkeling, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. (Toon dit duidelijk aan in het cv per werkgever)
Weging: 15 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als projectcontroller op het gebied van een transformatie naar woonwijk, opgedaan afgelopen 5 jaar. Wat voor transformaties en waar heeft de kandidaat dit uitgevoerd?
Weging: 15 %


Systeemkennis
Geef aan met welke systemen de kandidaat werkervaring heeft en waar hij/zij dit toegepast heeft. Met Total Link, TIM en de financiële administratie (Key2).
Weging: 15 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
Competenties voor deze uitvraag.
In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 12 januari tussen 13.00 en 17.00 uur. De gesprekken vinden online via MS Teams plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.