Aanvraagnummer: 6078
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Diever
Uren per week: 4 uur
Tarief: €0 - €125 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terechtkomt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar hoogwaardige dienstverlening, waarbij initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties worden gestimuleerd en gefaciliteerd. Kenmerkend voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s. Een team bestaande uit een mix van lerende en ervaren collega’s.
Opdracht
De gemeente Westerveld staat voor een belangrijke ontwikkelopgave, zoals de ontwikkeling van nieuwe woningbouwlocaties, herstructurering in de kernen en de ontwikkeling van bedrijventerreinen. Het doel van de gemeente is om op deze locaties zelf te ontwikkelen. Hiervoor wordt een adviseur grondzaken en vastgoed gezocht die de organisatie juridisch adviseert op het gebied van vastgoed, grondzaken en privaatrecht. Taken omvatten onder andere het opstellen of juridisch toetsen van intentie-, anterieure- en koopovereenkomsten voor grondverkoop en gebiedsontwikkeling, evenals onderhandelingen met projectmanagers, woningbouwcorporaties en ondernemers. Met specialistische kennis levert de adviseur een actieve bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het team.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting Rechten;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur grondzaken en vastgoed;
3. Werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van adviseren in privaat- of publiekrecht;
4. Werkervaring in het ruimtelijk domein.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo-masterniveau in de richting Rechten of Rechtsgeleerdheid (15 punten);
6. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur grondzaken en vastgoed binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
7. Kennis van de provincie Drenthe op het gebied van gebiedsontwikkeling (15 punten);
8. Werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen of juridisch toetsen van intentie-, anterieure- en koopovereenkomsten (25 punten);
9. Werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beoordelen van door derden opgestelde samenwerkingsovereenkomsten (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Ondernemend;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden;
- Zelfstandig;
- Resultaatgericht.
Functieschaal
Uurtarief maximaal €125,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. Werkdagen zijn flexibel.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 januari 2025 vanaf 09:00 uur. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk vrijdag 3 januari 2025 bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- De opdrachtgever vraagt om een geheimhoudingsverklaring.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te zijn in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot donderdag 2 januari 2025, 09:00 uur.