Aanvraagnummer: 6079
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 16-20 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Bij de gemeente Baarn werken ruim 155 medewerkers. We zoeken enthousiaste mensen die bijdragen aan een transparante gemeente en zich inzetten voor inwoners en organisatie.
Onze organisatie biedt uitdagend werk met korte lijnen en veel verantwoordelijkheid. Wij werken in verbinding met inwoners en collega’s en bieden ruimte om zelf zaken te regelen. Samenwerken, duidelijkheid en verbinding zijn onze kernwaarden.
Opdracht
Wij zoeken een intern projectleider/kwartiermaker voor de planontwikkeling en het ontwerp van het cultuurhuis, een multifunctionele accommodatie waarin theater, bibliotheek en andere culturele organisaties een rol spelen. In december 2024 neemt de gemeenteraad een besluit over de locatie en voorgenomen planontwikkeling.
Na goedkeuring moet een inhoudelijk plan en huisvestingsplan met ontwerp, investeringsvoorstel en exploitatieprognose worden uitgewerkt, in samenspraak met de bibliotheek, het theater en andere culturele organisaties. Het definitief ontwerp volgt daarna, en vervolgens de uitvoering. Overleg met gebruikers, omwonenden en belanghebbenden is essentieel.
De intern projectleider/kwartiermaker is verantwoordelijk voor:
- Inventarisatie van partners binnen het cultuurhuis.
- Organisatie en regie van gesprekken met partners over planvorming.
- Oplevering van een positioneringsnotitie en businesscase met inhoudelijke, huisvestings-, organisatorische en financiële aspecten, inclusief commitment van samenwerkende partners.
- Voorbereiding en organisatie van vergaderingen van projectgroep en stuurgroep.
- Voorbereiden en ondersteunen van bestuurlijke besluitvorming.
- Aansturing van de bouwmanager.
- Inschakelen van ambtelijke specialisten voor projectonderdelen.
- Behoud en bevordering van draagvlak bij betrokken partijen.
- Bewaking van informatie, participatie, budget en planning.
Vereisten
1. Minimaal 5 jaar ervaring als intern projectleider bij vergelijkbare (ver-)bouwprojecten van maatschappelijk/culturele complexen.
2. Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider/kwartiermaker bij complexe organisatie- en businessplanontwikkeling.
3. Minimaal 3 jaar ervaring bij of voor een gemeente.
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
Gunningscriteria
5. Minimaal 10 jaar ervaring als adviseur bij vergelijkbare projecten (30 punten).
6. Ervaring in de planvormings- en ontwerpfase van projecten met theater en bibliotheek, met aandacht voor belangen van belanghebbenden (25 punten).
7. Ervaring in de ontwikkeling van positionerings- en businessplannen voor multifunctionele culturele organisaties (20 punten).
8. Ervaring tijdens de uitvoeringsfase van projecten met theater en bibliotheek (15 punten).
9. Ervaring in de implementatiefase van organisatievorming en exploitatie-inrichting (10 punten).
Geef in het cv aan in hoeverre je voldoet aan het profiel.
Competenties
- Je bent onderdeel van en medeverantwoordelijk voor de organisatie.
- Je staat achter wie je bent en wat je doet.
- Je past je aan veranderende omstandigheden aan zonder de doelstellingen uit het oog te verliezen.
- Je bereikt samen met belanghebbenden een gedragen resultaat binnen randvoorwaarden.
- Je speelt in op politieke en maatschappelijke signalen.
- Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
- Je wisselt effectief informatie uit en gaat creatief om met situaties.
Beoordeling
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij vergelijkbare organisaties.
Kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek op basis van de gunningscriteria. De beste drie worden geselecteerd. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet.
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 12.
Benodigd aantal professionals
1-2 personen, samen maximaal 16-20 uur. Dit mag door 1 bureau als duo worden ingevuld.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag t/m vrijdag.
Planning
Gesprekken vinden plaats op donderdag 9 januari 2025 vanaf 11:00 uur. Uiterlijk woensdag 8 januari 2025 worden uitnodigingen verstuurd.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) moet binnen een maand na aanvang worden overlegd.
- Structurele aanwezigheid op kantoor wordt beperkt waar mogelijk.
- Adviesproducten worden bij voorkeur digitaal aangeleverd. Indien hardcopy vereist, wordt duurzaam papier gebruikt.
Reactietermijn
Je kunt reageren tot vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur.