Aanvraagnummer: 6126
Organisatie: Gemeente Heerde
Locatie: Heerde
Uren per week: 16 uur
Tarief: €54 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!
We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen en werken als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.
Onze organisatievisie is: ‘Naar een omgevingsbewuste, ondernemende organisatie!’ We willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld. Daarbij bewegen we mee met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt. De verantwoordelijkheid ligt laag met taakvolwassenheid en eigenaarschap als uitgangspunt. Optimaal functioneren, persoonlijke ontwikkeling en goede begeleiding zijn belangrijk voor ons.
De meeste collega’s werken in een hybride vorm thuis en op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein vindt plaats op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). De buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis bevinden zich het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Hier worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.
Opdracht
De activiteitenbegeleider zorgt voor sociaal contact om isolement te voorkomen en biedt een zinvolle daginvulling voor bezoekers van de dagopvang. Dit zijn volwassen inwoners, bijvoorbeeld met eenzaamheid, NAH of lichte psychosociale, psychiatrische of verstandelijke problematiek.
De activiteiten worden uitgevoerd op locatie Stip en bestaan onder andere uit het faciliteren van dagactiviteiten, het bieden van structuur en het stimuleren van vaardigheden. Daarnaast behoren observatie en begeleiding van deelnemers tot de taken, evenals het bewaken van een veilig sociaal klimaat, advies geven aan mantelzorgers en samenwerken met interne en externe partijen.
Vereisten
- Een afgeronde mbo-opleiding niveau 4 in de richting SPW of verzorgende.
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als begeleider bij dagbesteding.
Gunningscriteria
- Minimaal 7 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als begeleider bij dagbesteding (20 punten).
- Werkervaring in de afgelopen 5 jaar met psychogeriatrische cliënten (25 punten).
- Werkervaring in de afgelopen 5 jaar met groepsdynamische processen (30 punten).
- Werkervaring in de afgelopen 5 jaar met samenwerken en adviseren met interne en externe belanghebbenden (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Organisatorisch sterk
- Empathisch vermogen
- Betrouwbaar en integer
- Oplossingsgericht, gastvrij en toegankelijk
- Kan goed luisteren
Functieschaal
Uurtarief maximaal €54,00 exclusief btw en inclusief reiskosten.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 9 januari 2025 vanaf 09:00 uur. Uiterlijk dinsdag 7 januari 2025 ontvangen kandidaten een bericht.
Overige informatie
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
- Integriteitsverklaring vereist.
Reactietermijn
De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot maandag 6 januari 2025, 09:00 uur.