Aanvraagnummer: 6144
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: €135 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Alphen aan den Rijn groeit de komende jaren sterk. Dat betekent dat we de professionaliteit die bij een 100.000+ gemeente hoort, snel moeten ontwikkelen en vastleggen in onze processen. Met gemotiveerde professionals werken we aan goede dienstverlening voor onze inwoners. Tegelijkertijd brengen we structuur aan in processen om in control te blijven tijdens veranderingen. Een ambitieus college maakt de uitdaging compleet.
Het Serviceplein biedt eerstelijns dienstverlening aan inwoners met brede toegang en integrale service. Vanuit vakteams ondersteunen we op gebieden zoals de Participatiewet, schuldhulpverlening, geldzaken, complexe casussen voor volwassenen en jongeren (tot 27 jaar), leerlingzaken, inburgering, huisvesting voor statushouders, nazorg ex-gedetineerden en kortlopende regelingen. Het Bedrijfsbureau Sociaal Domein is ook onderdeel van het Serviceplein. De sector bestaat uit zeven vakteams met bijna 200 bevlogen collega’s.
Het Serviceplein werkt nauw samen met andere uitvoeringsorganisaties, ketenpartners en verschillende gemeentelijke afdelingen. Samen streven we naar bestaanszekerheid, gelijke kansen en een goede gezondheid voor onze inwoners.
Opdracht
In 2025 wordt een nieuwe organisatiestructuur ingevoerd met vaste medewerkers. De Kwartiermaker faciliteert deze verandering en positioneert het Serviceplein. Hij/zij neemt de verantwoordelijkheid over het Serviceplein, bestaande uit verschillende vakteams. De Kwartiermaker waarborgt de kwaliteit van dienstverlening, zorgt voor verdere ontwikkeling en verbindt het Serviceplein met externe partners en intern beleid en uitvoering. Belangrijke taken zijn het verbeteren van processen, inzicht in budgetten, sturing op formatie en integrale samenwerking.
Als Kwartiermaker ben je dé vertegenwoordiger van het Serviceplein naar binnen en buiten. Je hebt een rol in het MT Sociaal Domein, richting bestuur, sociale partners en regionale netwerken.
We zoeken een inspirerende, strategische en daadkrachtige Kwartiermaker met ruime ervaring binnen de gemeentelijke uitvoering. Het doel is om het Serviceplein strategisch te verbinden met gemeentelijke opgaven, doelstellingen en maatschappelijke vraagstukken.
Vereisten/ Knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 10 jaar als kwartiermaker van uitvoeringsgerichte teams binnen het sociaal domein;
2. Ervaring met verbeteringen in dienstverlening gericht op bestaanszekerheid en gelijke kansen;
3. Maximumtarief €135,00 per uur, inclusief reiskosten en parkeerkosten, exclusief btw.
Gunningscriteria
4. Afgeronde Hbo-bacheloropleiding (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar ervaring in een politiek-bestuurlijke context bij een gemeente (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar ervaring in de laatste 10 jaar als kwartiermaker binnen het gemeentelijk sociaal domein (25 punten);
7. Ervaring in verbinding tussen beleid en uitvoering (20 punten);
8. Ervaring met team- en organisatieontwikkeling (15 punten);
9. Beschikbaar uiterlijk 15 januari 2025, 32-36 uur per week (5 punten).
Vermeld in het cv duidelijk hoe de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Warm-zakelijke instelling
- Analytisch sterk
- Daadkrachtig en resultaatgericht
- Verbindend en samenwerkingsgericht
- Open, duidelijk en toegankelijk in communicatie
- Politiek sensitief
- Oog voor sociale en maatschappelijke belangen
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 14 van de CAO Gemeenten.
Aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De functie wordt in overleg ingevuld (hybride werken is mogelijk).
Planning
Gesprekken vinden plaats op dinsdag 7 januari 2025 van 14:00-17:00 uur. Uiterlijk 6 januari 2025 ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Bij personeel ter beschikking stellen dient de opdrachtnemer in het handelsregister ingeschreven te staan als conform de Waadi-wetgeving.
Reactietermijn
Reageren kan tot vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur.