Aanvraagnummer: 6146
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 24 uur
Tarief: €0 - €120 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 8 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-01-2025 12:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal en heeft eigen aansluitingen op de A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. Voor de gemeente Nieuwegein ligt er ook een taak in het verduurzamen van de stad.
Opdracht
Het maatschappelijk belang van het tegengaan van woonfraude gaat om een eerlijke verdeling van woonruimte en het voorkomen van onveilige situaties in de stad. Daarnaast speelt woonfraude een rol in criminele activiteiten zoals hennepteelt, illegale vastgoedtransacties, illegale prostitutie en mensenhandel.
Het is wettelijk verplicht om de Basisregistratie Personen op orde te houden. Woonfraude heeft negatieve effecten op de leefbaarheid, brandveiligheid, gemeentelijke taken bij calamiteiten, het woon- en ondernemersklimaat en veroorzaakt overlast en onveiligheid in de stad.
Bovendien zijn er de afgelopen jaren twee nieuwe wetten ingevoerd: de Wet Betaalbare Huur en de Wet Goed Verhuurderschap. Ook hiervoor moet de gemeente taken uitvoeren.
Woon- en adresfraude is een afdelingsoverstijgende taak. De afdelingen Stadswinkel, Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid en het Ruimtelijk Domein spelen hierin een rol, net als Geynwijs. Woon- en adresfraude komt in diverse vormen voor en kent vele aspecten.
De projectleider die wij zoeken brengt structuur, schrijft een aanpak op strategisch en uitvoerend niveau, stelt prioriteiten, zorgt voor bewustwording en legt verbindingen tussen afdelingen. In een later stadium moeten externe partners zoals politie en woningcorporaties worden betrokken.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde HBO/WO-opleiding of aantoonbare ervaring op minimaal HBO-bachelorniveau.
2. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
Gunningscriteria
3. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met het werkveld wonen (20 punten).
4. Aantoonbare kennis en werkervaring met systeem PGA-x (20 punten).
5. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Wet Goed Verhuurderschap en Wet Betaalbare Huur (25 punten).
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van woon- en adresfraude (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de aangeboden kandidaat aan het bovenstaande profiel voldoet.
Competenties
- Goede schriftelijke en mondelinge communicatie.
- Verbinder.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 en verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.
Planning
De fysieke of digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 17 januari 2025 tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op donderdag 16 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Akkoord met een SROI-regeling in de overeenkomst met betrekking tot Social Return.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd zijn in het handelsregister als een bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie zoals gesteld in de Leidraad Invordering.
- Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Zonder SNA-certificaat wordt 55% op de G-rekening gestort.
- Indien u geen G-rekening heeft, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overgelegd.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 10 januari 2025, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.