Aanvraagnummer: 6156
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 28 tot 32 uur
Tarief: €0 - €125 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 27-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 12:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Zorgen voor nu en werken aan morgen.
Met dit motto verbinden we onze ambities voor Hilversum in de toekomst met de wensen en behoeften van de Hilversummers op dit moment.
De afgelopen jaren hebben we gewerkt aan een fundament om Hilversum verder te ontwikkelen. Wij vinden het belangrijk dat inwoners naar elkaar omkijken, goed toegankelijke voorzieningen hebben en in veilige buurten wonen. Onze wens is dat inwoners elkaar ondersteunen en zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. Wanneer nodig, bieden wij zorg of ondersteuning. Daarnaast staan thema’s als werkgelegenheid, betaalbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur hoog op de agenda.
Wij willen als gemeente midden in de maatschappij staan. Hilversum moet een leefbare, veilige stad zijn waarin iedereen zich thuis voelt, gewaardeerd wordt en zich kan ontplooien. Om dit samen met de Hilversummers te realiseren, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties, zodat we hun zorgen, ideeën en wensen direct horen.
Opdracht
De gemeente Hilversum bereidt zich voor op het realiseren van de veranderlijnen van de visie Sociaal Domein. Belangrijke uitgangspunten zijn: integraal werken, regievoering en wijkgericht werken. Tegelijkertijd beweegt de organisatie door de samenvoeging met de gemeente Wijdemeren. Deze ontwikkelingen komen in de komende twee jaar samen. Als programmamanager ben je verantwoordelijk voor:
- Het opstellen van een programmaplan, inclusief programmastructuur en benodigde projecten voor onder andere processen en dienstverlening, ICT-ondersteuning, huisvesting en HRM;
- Het samenstellen van een programmateam;
- Het strategisch begeleiden van projectmanagers om effectief bij te dragen aan de programmadoelen;
- Het bewaken van overzicht en voortgang van het programma.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of programmamanager binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Beschikbaarheid uiterlijk vanaf 27 januari 2025, voor 28 tot 32 uur per week.
Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of programmamanager waarbij je ervaring hebt met zowel de technische als organisatorische kant van projecten binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);
5. Een afgeronde WO-opleiding op het gebied van het sociaal domein (10 punten);
6. Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden van proces- en systeemverbeteringen in het sociaal domein binnen een gemeente (30 punten);
7. Een maximaal uurtarief van €125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij of de aangeboden kandidaat voldoet aan het bovengenoemde profiel.
Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
- Sterk in organiseren, plannen, structuur aanbrengen en termijnen bewaken;
- Flexibel, verbindend en resultaatgericht;
- Neemt verantwoordelijkheid en initiatief, schakelt tijdig op indien nodig en legt inzichtelijk verantwoording af.
Aantal benodigde professionals: 1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen:
Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag.
Hybride werken is mogelijk in overleg.
Planning
De gesprekken worden gepland in overleg met de geselecteerde kandidaten. Uiterlijk maandag 6 januari 2025 ontvangen uitgenodigde kandidaten een bericht. Overige kandidaten ontvangen bericht na de gesprekken.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist. De kosten zijn inbegrepen in het uurtarief.
- Reiskosten woon-werkverkeer worden niet vergoed. Werkgerelateerde reiskosten kunnen worden gedeclareerd met een speciaal formulier.
- ‘Bring your own device’ geldt. Kandidaten moeten een eigen telefoon en laptop of tablet meenemen voor zakelijk gebruik.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit geregistreerd zijn volgens de Wet Allocatie Arbeidskrachten Door Intermediairs (WAADI).
Reactietermijn:
Tot vrijdag 3 januari 2025, 12.00 uur, kun je reageren.