Aanvraagnummer: 6161
Organisatie: Gemeente Krimpen aan den Ijssel
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Uren per week: 24 tot 28 uur
Tarief: €0 - €120 per uur
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-01-2025 12:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die vooruitdenkt en doet. Met 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging en zoekt naar nieuwe manieren van samenwerken. We gaan uit van zelforganisatie en richten ons steeds meer op resultaat in plaats van tijd. De organisatie bestaat uit 27 thuisteams, gevormd rondom inhoudelijke thema’s.
Het team Financieel beleid en advies bestaat uit 7 collega’s die waarde hechten aan onderlinge afstemming en samenwerking. De belangrijkste aandachtsgebieden zijn het ondersteunen van de teams, de planning- en controlcyclus en het financieel beleid.
Opdracht
- Je bent financieel adviseur en sparringpartner voor diverse zelforganiserende teams. In overleg met het team Financieel beleid en advies wordt afgestemd welke teams je gaat ondersteunen.
- Je adviseert proactief over financiën in brede zin, ook richting directie en bestuur, en voegt meerwaarde toe aan cijfers.
- Samen met collega’s werk je aan de documenten van de P&C-cyclus, met name de jaarrekening, waaronder SiSa.
Vereisten / Knock-outcriteria
- ‘Bring your own device’ is van toepassing: de kandidaat dient zelf een laptop, mobiele telefoon en abonnement te verzorgen.
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau.
- Kennis van gemeentefinanciën in de afgelopen 5 jaar.
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur.
- Beschikbaar uiterlijk 1 februari 2025 voor 24-28 uur per week.
- Minimaal 2 dagen op locatie werken (maandag, dinsdag, woensdag en/of donderdag).
- Uurtarief maximaal € 120 exclusief btw en inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 3 jaar werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving bij een kleinere gemeente (max. 40.000 inwoners) (40 punten).
- Ervaring met zelforganiserende teams (benoem in het cv) (30 punten).
- Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met Cognos in de afgelopen 5 jaar (benoem in het cv) (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de kandidaat voldoet aan het profiel.
Competenties
- Je bent representatief en klantvriendelijk.
- Je bent accuraat in het vertalen van ontwikkelingen naar cijfers.
- Je staat stevig in je schoenen en bent oplossingsgericht.
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 10A, conform de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
In overleg.
Planning
Gesprekken zijn gepland op maandag 13 januari 2025 van 13:00 tot 16:00 uur. Kandidaat ontvangt uiterlijk vrijdag 10 januari 2025 bericht bij uitnodiging. Overige kandidaten ontvangen later informatie over de voortgang.
Overige informatie
- De gemeente kan een VOG vereisen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze in het handelsregister geregistreerd te zijn conform Waadi.
- Het tarief staat vast voor 12 maanden. Daarna maximaal eenmaal per jaar een prijsaanpassing mogelijk.
Reactietermijn
De reactietermijn voor deze opdracht sluit op donderdag 9 januari 2025 om 12:00 uur.