Aanvraagnummer: 6380
Organisatie: Gemeente Zaltbommel
Locatie: Zaltbommel
Uren per week: 36
Tarief: €85 - €120 per uur
Duur van de opdracht: 11 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 03-02-2025
Optie tot verlenging: Tweemaal een jaar
Sluitingsdatum: 20-01-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Zaltbommel is op zoek naar een ervaren beleidsmedewerker Zorg, veiligheid en jeugd. De beleidsmedewerker zal zich enerzijds richten op het zorg- en veiligheidsdomein en anderzijds op het beleidsveld jeugd. In beide rollen werk je intensief samen met diverse interne en externe stakeholders.
Voor het domein jeugd ben je de accounthouder van de uitvoerende organisatie die de Jeugdwet uitvoert voor de gemeente. Daarnaast voer je enkele aanverwante taken op jeugd uit. Deze werkzaamheden combineren goed met de werkzaamheden in het domein zorg & veiligheid. De belangrijkste verantwoordelijkheid hiervoor is het bijdragen aan de verbetering van de samenwerking en afstemming tussen de betrokken partijen, het opzetten van nieuwe werkprocessen en het versterken van de zorg- en veiligheidsstructuren binnen de gemeente. Daarnaast ben je eerste aanspreekpunt voor casuïstiek en incidenten.
Verantwoordelijkheden
- Ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van beleid binnen het domein Zorg & Veiligheid. Rapporteren over de voortgang, knelpunten en resultaten naar het management en andere betrokken partijen.
- Opzetten van nieuwe zorg en veiligheid werkprocessen met externe partners, waarbij je zorgdraagt voor de afstemming en implementatie van deze processen, zoals AVE (Aanpak Voorkomen Escalatie).
- Je bent voorzitter van het lokale Ketenoverleg (netwerkoverleg hoog complexe casuïstiek).
- Accounthouder voor Buurtzorg Jong (uitvoeringsorganisatie voor jeugd: jeugd- en gezinsteams en team jongerenwerk).
- Deelname aan inkoopteam Bommelerwaard, onder andere meedenken over de nieuwe inkoopvisie jeugd/ Wmo.
- Voor beide rollen: vertegenwoordiging in overleggen en netwerken met zowel interne als externe stakeholders.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 februari tot en met 1 februari 2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Aantoonbare werkervaring van minimaal 3 jaar in een soortgelijke functie bij een gemeente, bij voorkeur binnen het domein jeugd en/of Zorg & Veiligheid. Dit moet blijken uit het CV.
Minimaal een hbo-opleiding, bij voorkeur in een relevant vakgebied zoals bestuurskunde, sociaal domein, of een vergelijkbare richting.
Kandidaten dient een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te kunnen overleggen bij aanstelling.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
25 %Kandidaat heeft ervaring met het opzetten van nieuwe werkprocessen met externe partners. Beschrijf in de toelichting als antwoord op deze vraag een beknopte voorbeeld waaruit dit blijkt.
25 %Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de thema’s zorg & veiligheid in het sociale domein, ervaring met de Aanpak Voorkomen Escalatie is een pré.
30 %Kandidaat heeft samengewerkt met ketenpartners in het werkveld zorg & veiligheid, zoals zorginstellingen, politie.
20 %Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het domein jeugd.
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 85,00
Maximaal: € 120,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
- Stevige en zakelijke gesprekspartner, in staat om anderen te overtuigen en indien nodig weerstand te overwinnen;
- Communicatief vaardig en stressbestendig;
- Kan verbindend optreden tussen keten- en kernpartners, inwoners en vakspecialisten, zowel in als extern;
- Is in staat door logisch en praktisch na te denken tot oplossingen te komen.
De kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien de kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt de kandidaat de daarvoor genoemde punten.
Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
- Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
- Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vier (4) competenties. De kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 40 punten scoren.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden eind januari. Gelieve hier rekening mee te houden.