Fraud Blocker Integratie Asset- en Projectmanagement | Freelance Opdracht

Integratie Asset- en Projectmanagement

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 6509
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 8-24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Binnen Mobiliteit spelen interessante en urgente vraagstukken: (emissievrij) openbaar vervoer, snelfietsroutes, verlagen maximumsnelheden, bereikbaarheid, maar ook aanleg en onderhoud van traminfrastructuur en wegen. Er spelen ingrijpende ontwikkelingen en het gaat om grote sommen geld.

Opdrachtgever BRO
Het team Beheer en Realisatie OV assets (BRO) voert het Assetmanagement uit op de traminfra en op de tramvoertuigen. BRO heeft hierbij de verantwoordelijkheid voor de prestaties van deze assets ten aanzien van capaciteit, veiligheid, beschikbaarheid, betrouwbaarheid en onderhoudbaarheid (bekende begrippen uit ISO 55000).

Opdracht
In de komende periode wil BRO de onderdelen assetmanagement en projectmanagement integreren, waardoor projecten (nieuwbouw en instandhouding) eenduidig volgens dezelfde systematiek worden uitgevoerd en overgedragen aan de procesbeheerders van TBO.

  • Eenduidige werkwijze van ontwerp t/m overdracht
  • Aanpassen E-handboek op de nieuwe werkwijze
  • Verantwoordelijk voor het doen van MIP- en MOP investeringen
  • Verbeteren rapportages en evaluaties
  • Werken volgens de PDCA-cyclus
  • Vergunningenproces optimaliseren.

Voor de kwaliteitsborging van uw werkzaamheden dient u het e-handboek van de Provincie Utrecht toe te passen. U wordt hier regelmatig op getoetst vanuit de discipline Projectbeheersing. Ook dient u de regels voor inkoop diensten en leveringen toe te passen. Hier wordt toezicht op gehouden vanuit de afdeling Inkoop.

Vereisten
1. Minimaal afgeronde wo bachelor opleiding in de technische richting;
2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met complexe multidisciplinaire projecten binnen de overheid;
3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een management functie binnen de infrasector;
4. Aantoonbare werkervaring met tram en metro beheer en onderhoudt projecten;

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring als programmamanager/projectmanager/projectdirecteur met spoor/lightrail/infra projecten in het stedelijke gebied met een minimale omvang projectbudget van €10 miljoen; (50 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het managen van complexe infraprojecten, benoem hiervan een voorbeeld in het cv; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving; (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgericht

Vaardigheden

  • Vasthoudend om voortgang te kunnen realiseren
  • Ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijke omgeving
  • Doelen behalen met verschillende stakeholders en hun belangen

Kennis

  • Ervaring met leidinggeven aan professionals in 2 van de 3 werkvelden is een vereiste (Infra, Materieel en Vastgoed (Haltes & Gebouwen))
  • Kennis en ervaring met Europese aanbestedingen

Functie-eisen

Jij bent een ervaren programmamanager met een bewezen staat van dienst in het optimaliseren van operationele processen. Je hebt de vaardigheden om mensen te motiveren en veranderingen door te voeren. Je werkt gestructureerd en analytisch, met oog voor zowel mens als techniek. Je bent verder zelfstartend en ondernemend (eigenaarschap) en gericht op het bevorderen van onderlinge samenwerking. Daarnaast heb je ervaring met het managen van contracten, projecten en verbetertrajecten.

  1. Je hebt WO werk- en denkniveau.
  2. Je hebt sterke communicatieve en coachende vaardigheden, met ervaring in teamontwikkeling en samenwerking.
  3. Je hebt ervaring met procesoptimalisatie en projectmanagement.
  4. Je hebt een analytisch denkvermogen, met het vermogen om snel systemen, processen en risico’s te doorzien.
  5. Je hebt tenminste 5 jaar kennis van en ervaring met projecten en overdracht van projecten aan beheer en onderhoud van tram of metro.
  6. Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met Europese aanbestedingstrajecten.

Functieschaal

Tariefmaximum: 150 euro per uur

Benodigd aantal professionals

1

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Is hybride werken mogelijk: ja

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 23 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6509 - Integratie Asset- en Projectmanagement