Aanvraagnummer: 6515
Organisatie: Omgevingsdienst Regio Arnhem
Locatie: Arnhem
Uren per week: 36
Tarief: €150 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 22-01-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De Omgevingsdienst Regio Arnhem heeft recentelijk een nieuwe ERP-oplossing (AFAS) geïmplementeerd. De livegang, op 1 januari 2025, is een belangrijke mijlpaal, maar de nazorgfase vraagt om specifieke aandacht om het systeem optimaal te laten functioneren, processen te stabiliseren en eindgebruikers adequaat te ondersteunen.
De organisatie zoekt een ervaren controller die kennis heeft van AFAS en ervaring heeft met financiële en administratieve processen binnen gemeentelijke of publieke instellingen. Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van een succesvolle overgang naar de nieuwe werkwijze.
Verantwoordelijkheden
Als controller in de nazorgfase implementatie AFAS ben je verantwoordelijk voor:
-
Monitoring van processen:
- Bewaken van financiële en administratieve processen in AFAS en signaleren van knelpunten.
- Analyseren van afwijkingen en proactief adviseren over verbeteringen.
-
Ondersteuning en optimalisatie:
- Samenwerken met functioneel beheerders en key-users om processen verder te optimaliseren.
- Ontwerpen, verbeteren en beoordelen van rapportages, dashboards en financiële overzichten.
-
Beheer en validatie van data:
- Valideren van datakwaliteit en zorgen voor correcte en tijdige gegevensverwerking.
- Ondersteunen bij correcties of aanpassingen waar nodig.
-
Training en ondersteuning:
- Ondersteunen van gebruikers bij het werken met AFAS.
- Signaleren van opleidingsbehoeften en bijdragen aan kennisoverdracht.
-
Nazorg en evaluatie:
- Opstellen van een nazorgplan en zorgen voor een soepele overdracht naar de reguliere beheerorganisatie.
- Rapporteren van voortgang en resultaten aan de stuurgroep.
Gewenst profiel:
- Ervaren specialist op het snijvlak van Finance en Control met kennis van onze organisatie; de gebruikers en de processen.
- Een afgeronde (of aanvullende) opleiding op HBO niveau, in bedrijfseconomische of vergelijkbare richting;
- Kennis en ervaring met AFAS is een vereiste.
- Aantoonbare ervaring met financiële processen en rapportages binnen gemeenschappelijke regelingen.
- Analytisch sterk, oplossingsgericht en een proactieve houding.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Beschikbaarheid
De kandidaat is zo spoedig mogelijk inzetbaar tot en met 30 juni 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
ODRA is in contact met een voorkeurkandidaat.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %Conform profiel, een afgeronde (of aanvullende) opleiding op HBO niveau, in bedrijfseconomische of vergelijkbare richting.
30 %Conform profiel. Een ervaren specialist op het snijvlak van Finance en Control met kennis van een organisatie als ODRA; de gebruikers en de processen.
30 %Conform profiel. Een ervaren controller die kennis heeft van AFAS en ervaring heeft met financiële en administratieve processen binnen gemeentelijke of publieke instellingen.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 150,00
Competenties te toetsen in interviewfase
1.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen in overleg plaatsvinden ODRA is in gesprek met een kandidaat. Gelieve hier rekening mee te houden.