Fraud Blocker Financieel adviseur | Gemeente Olst-Wijhe | ZZP Opdrachten

Financieel adviseur

Logo van de gemeente Olst-Wijhe met gestileerde groen-blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 6564
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 1 mei 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
Heb jij een scherp financieel inzicht en wil je bijdragen aan een financieel gezonde bedrijfsvoering? Ben jij een ervaren financieel adviseur die niet alleen denkt, maar ook doet en je deskundigheid breed wil inzetten? Ben jij een kei in financiële advisering en coördineer je met plezier P&C-producten zoals een bestuursrapportage? Hou jij van een breed en divers takenpakket, een informele cultuur én werk je graag in een omgeving die het verschil maakt voor en met de samenleving? Mooi, dan ben je bij ons aan het juiste adres! Als financieel adviseur ben jij het aanspreekpunt voor de teamleiders en collega’s die werken binnen de domeinen bedrijfsvoering, publiekszaken en het maatschappelijk vastgoed. Je werkzaamheden bestaan uit: 
- Adviseren en signaleren: Je adviseert gevraagd en ongevraagd op het gebied van financiën en planning & control. Je signaleert hierbij kansen en risico’s en anticipeert hierop.
- Coördineren van bestuursrapportages: jij bent de financieel coördinator voor het opstellen van de twee bestuursrapportages.
- Opstellen producten uit planning & controlcyclus: samen met je collega financieel adviseurs werk je mee aan de totstandkoming van producten uit de planning & controlcyclus. 

Vereisten
1.‘Bring your own device’ is van toepassing (Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad);  
2. Een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding;
3. Aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het opstellen van bestuursrapportages in de afgelopen 5 jaar;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel adviseur;

Gunningscriteria
5. Een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding op financieel gebied (10 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op financieel gebied bij een kleinere gemeente (max 40.000 inwoners) (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen het bedrijfsvoeringsdomein (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van financiën en planning & control (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Adviesvaardigheden
- Communicatief vaardig
- Proactief
- Analytisch
- Werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving binnen het bedrijfsvoeringsdomein.
- Adviesvaardigheden: je weet onze collega’s te voorzien van een doordacht financieel advies.
- Je bent proactief, communicatief vaardig en analytisch.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 24 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6564 - Financieel adviseur