Aanvraagnummer: 6566
Organisatie: Gemeente Wijk bij Duurstede
Locatie: Wijk bij Duurstede
Uren per week: 32 uur
Tarief: €0 - €140 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 30-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede een middelgrote gemeente met ongeveer 24.000 inwoners en 160 medewerkers, waar het fijn is om te wonen en te werken. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.
Opdracht
Vanwege het vertrek van de huidige gemeentesecretaris zijn we op zoek naar een ervaren interim gemeentesecretaris zodat we een goede procedure kunnen doorlopen voor de structurele invulling van deze functie.
De context:
We werken met drie domeinen met elk twee of drie teams. De domeinen vallen onder de verantwoordelijkheid van een domeinmanager. De domeinmanagers en de gemeentesecretaris vormen samen het MT. De 3 domeinen zijn: 1) Buiten, Inwoners en Diensten (BID), 2) Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO), 3) Binnen, Medewerkers en Middelen (BMM).
Profielschets
We zoeken een collega met hart voor medewerkers en inwoners, die voor ons – ook voor een korte periode - het verschil kan maken.
Vanuit jouw rol als algemeen directeur ga jij samen met het MT en de teamleiders actief aan de slag. Je bent zichtbaar, betrokken en toegankelijk, een boegbeeld voor de organisatie. Je staat voor de organisatie. Je signaleert knelpunten, bespreekt ze en handelt ernaar. Je durft kritisch te zijn en biedt tegenspel wanneer nodig. Vanuit jouw rol als gemeentesecretaris draag je bij aan een goed functionerend college en MT. Als ambtelijk opdrachtgever draag je bij aan de opgaves binnen onze mooie gemeente, waaronder realisatie van de bezuinigingsopgave 2026-2029.
Naast jouw rol in de opgaves en naar het college, vervul je de wettelijke taken van de gemeentesecretaris/ algemeen directeur van de organisatie en WOR-bestuurder. Je schat gevoeligheden goed in en handelt op basis daarvan snel en adequaat.
Je biedt op motiverende wijze ruimte aan ontwikkeling van mensen, bent gedreven het beste uit onze organisatie te halen en bent transparant over rollen, verwachtingen en verantwoordelijkheden. Je bent een uitstekende teamspeler en een voorbeeld als het gaat om constructieve samenwerking met bestuur, collega’s en externe partners. Je bent ook een realist, iemand die bestuurlijke prioriteiten weet samen te brengen met een kritische houding voor wat haalbaar is voor de organisatie en die strategie kan omzetten in haalbare plannen.
Vereisten
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Gemeentesecretaris;
2. Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;
3. Kandidaat is bereid om volledig op locatie te werken;
4. Maximum uurtarief van € 140,00 exclusief BTW/inclusief fee Flextender en reiskosten woon/werk;
Gunningscriteria
5. Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 voor 32 uur per week; (10 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Gemeentesecretaris; (35 punten)
7. Aantoonbare werkervaring op strategisch niveau met bezuinigingsopgaven, omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan; (25 punten)
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling binnen een gemeentelijke organisatie, omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan. (30 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
• Samenwerken;
• Omgevingssensitiviteit;
• Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
• Overtuigingskracht;
• Luisteren;
• Oordeelsvorming en besluitvaardigheid;
• Strategisch/analytisch.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal, zie criteria. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 7 februari 2025 van 09.00 uur tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 30 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.